Pagina 1 van 2

Aankoopgeschiedenis iTunes account help!!

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 13:58
door RianneVanDam
Sind kort in het bezit van een iPod touch 8G. Onze zoon heeft hierop voornamelijk gratis spellen gedownload. Op het iTunes account staat nu bij aankoopgeschiedenis een hele waslijst aan in-App aankopen die niet zijn aangekocht. Het gaat om de uitbreidingen die je bij een spelletje kunt kopen zoals bij voorbeeld extra tokens. Als we namelijk een spelletje laden zijn er ook geen extra's beschikbaar. Puur alleen het gratis spelletje. Met als gevolg dat er nu een hele rekening openstaat. We zijn inmiddels en beetje wanhopig en kunnen nergens terecht voor hulp. Omdat we zo stom zijn geweest onze credicardgegevens op te geven is ook al geprobeerd dit van onze rekening af te schrijven. Gelukkig heeft onze bank uit voorzorg de rekening geblokkeerd. Ik hoop dat er iemand is die ons hiermee kan helpen. We zijn namelijk niet van plan te betalen voor iets wat we niet hebben gekocht.

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 14:06
door Joordy
Ik zal sowieso je betalings gegevens wijzigen, en losse iTunes kaarten kopen.
Lees dit maar goed door http://touchipod.forum2go.nl/app-store- ... d-t14.html
En klik bij betalingsmogelijkheden op 'geen' :wink:

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 14:47
door HereIsTom
Weet je heel zeker dat je zoon geen in-App aankopen heeft gedaan? Het komt namelijk regelmatig voor dat men per ongeluk op dingen tikt zonder verder te kijken!

En heb je je al contact gehad met Apple hierover? http://www.apple.com/nl/support/itunes/contact.html

En inderdaad is het beter om geen Creditcard te gebruiken, maar iTunes kaarten die je bij diverse winkels kan kopen.
Dan kan er ook nooit meer dan dat bedrag van die kaart worden afgeschreven :idea:

aankoopgeschiedenis i tunes account help!!

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 15:05
door RianneVanDam
De in-app aankopen die volgens de aankoopgeschiedenis zouden zijn gedaan zien we niet niet terug op de i pod als we de spelletjes laden. Ze verschijnen enkel op ons i tunes account bij aankoopgeschiedenis. Wat als je de rekening niet betaald? De creditcard is door de bank uit voorzorg al geblokkeerd. Kun je uberhaupt de creditcard gegevens verwijderen?

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 15:12
door HereIsTom
Ja je kan bij de account instellingen de gegevens bij Creditcard wijzigen in 'Geen'. Zie dit topic;
http://touchipod.forum2go.nl/app-store- ... d-t14.html

Neem contact op met Apple, zoals ik hierboven beschrijf, over de foute afschrijvingen, zij kunnen precies zien of iemand anders iets heeft gekocht op jou account, dan zetten zij het weer goed en hoef je meestal niks te betalen.

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 19:46
door keetje49
Dat is wel schrikken van zo'n verhaal. Ik heb de Visacard er ook maar snel afgehaald en voor "Geen" gekozen. Ik koop zelden iets maar nu ga ik toch maar een iTunescard aanschaffen. Dat is toch wel de veiligste manier als ik het hier allemaal lees.
Hopelijk komt het snel goed Rianne!

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 20:52
door HereIsTom
Ja ik gebruik ook iTunes kaarten van 15 euro, zo hou je het beter onder controle.
iTunes kaarten kun je nu in heel veel winkels krijgen o.a. bij de HEMA, Albert Heijn, Primera, Dixons, V&D enz.

Tip; Bij de HEMA hebben ze nu 10% korting op de kaarten, kun je vast een voorraad aanleggen :idea:

http://www.hema.nl/winkel/cadeaukaarten/itunes

BerichtGeplaatst: 10-12-2011 20:56
door keetje49
Goeie tip. De HEMA zit hier op loopafstand en morgen zijn ze open. Ga er meteen eentje halen.

BerichtGeplaatst: 11-12-2011 09:32
door Naleker
Ik heb tot op heden geen problemen gehad in de iStore. Van elke aankoop krijg ik altijd via de mail een bevestiging. Dus binnen no time weet je of het fout gaat.

BerichtGeplaatst: 11-12-2011 12:34
door Goofy
Inderdaad krijg je meestal zo'n mail van wat je hebt aangekocht, maar zo kwam ik er toen ook achter dat er bij mij dingen waren afgeschreven die ik niet had gekocht.
Gelukkig gebruik ik ook iTunes kaarten, dus meer dan 15 euro was het niet, maar na contact te hebben gehad met Apple kreeg ik alles weer terug.
Je moet wel direct je wachtwoord van je AppleID veranderen!