App Store; betalen zonder credit card !

Voor en over iTunes op je Windows computer.

App Store; betalen zonder credit card !

Berichtdoor HereIsTom » 28-12-2009 11:53

De App Store zit vol interessante applicaties, kortweg ook wel Apps genoemd (Programma's, Spelletje, muziek en Podcasts), veel hiervan zijn gratis verkrijgbaar maar een groot aantal applicaties dient te worden afgerekend. Als betaalmethoden kent de App Store: Visa, Mastercard, American Express, Click & Buy en de iTunes Cards.

Indien je niet over een creditcard of Click & Buy account beschikt kan je toch (gratis) applicaties downloaden, wist je dat?

Als je nog geen iTunes hebt kun je hier zien hoe die gratis kan downloaden en gebruiken; iTunes Guide.

Voor het aanmaken van een App Store account (Apple ID) zonder Credit kaart doorloop je de volgende stappen:

◦ Als je reeds een account hebt, kiest je Store > Afmelden. (Boven in menu)
◦ Ga naar de iTunes Store in iTunes.

Afbeelding

◦ Klik op de App Store boven in het menu.

Afbeelding

◦ Belangrijk: voordat je de volgende stap uitvoert, moet je een gratis App downloaden en installeren. Ga naar de kolom 'Hitlijsten' rechts in het App Store-venster om een gratis app te zoeken. Scrol omlaag tot je de lijst 'Gratis apps' ziet. Selecteer een willekeurige app door erop te klikken. Klik vervolgens op 'Gratis app' onder het symbool van de app.

Afbeelding

◦ Er wordt nu gevraagd om in te loggen of een account aan te maken.
◦ Klik op Maak nieuwe account aan.
Afbeelding

◦ Het scherm 'Welkom bij de iTunes Store' wordt weergegeven. Klik op 'Ga door'.
◦ Schakel het selectievakje 'Ik heb de algemene voorwaarden van iTunes gelezen en ga ermee akkoord' in om aan te geven dat je hiermee akkoord gaat.
◦ Klik op 'Akkoord'.
◦ Voer je e-mailadres in, kies een wachtwoord, geef een beveiligingsvraag en antwoord op en voer je geboortedatum in.
◦ Klik op Ga door.

◦ Kies bij de betaalmethode voor “Geen

Afbeelding
◦ Overige velden zoals naam en adres moeten wel worden ingevuld.

◦ Vervolgens wordt een scherm voor het controleren van je account weergegeven. Klik op Gereed en controleer je e-mailberichten op een verificatiebericht van 'iTunes Store'.

◦ Bevestig het nieuwe account door de link te klikken die naar het e-mail adres verzonden is!

Afbeelding

◦ Zodra je op de koppeling klikt, wordt je gevraagd in te loggen met je accountnaam en wachtwoord.

◦ Vervolgens wordt het scherm 'Gefeliciteerd' weergegeven. Klik op 'Gereed' om naar de startpagina van de App Store te gaan.

Met het door jou aangemaakte account kan je nu in de AppStore gebruiken voor het downloaden van alle gratis applicaties.

Afbeelding



:idea: iTunes cards;

Als je toch betaalde programma's of games wilt downloaden dan kun je dat ook doen met de iTunes Cards.
iTunes Cards zijn prepaidkaarten waarmee je aankopen kunt doen in de AppStore.
Deze kaarten zijn te koop voor 15, 25 of 50 euro bij diverse winkels, zoals o.a. de Hema, Kruidvat, Albert Heijn, FreeRecordshop, Dixons, BCC, diverse telefoon- en speelgoed winkels en natuurlijk bij de Apple winkels zoals iCentre.
Let er wel op dat ze de kaarten bij aankoop bij de kassa activeren!

De aangekochte kaarten kun je 'inwisselen' via iTunes, iTunes Store en dan rechts bovenin bij 'Snelkoppelingen' staat 'Inwisselen', klik daarop en vul de code, die je op de achterkant van je kaart moet open krassen, in en dan heb je een tegoed voor de App Store.

Afbeelding
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Gast » 16-02-2010 22:58

bij mij staat er geen "geen" meer, hoe moet k dit oplossen?

mvg
Gast
 


Berichtdoor Goofy » 16-02-2010 23:06

Heb je wel de nieuwste iTunes geïnstalleerd, zie elders hier op het forum.
En je moet wel eerst uitloggen van je oude account!
En dan kun je het nog een paar keer proberen, soms staat 'geen' er dan ineens wel :lol:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor akrom1988 » 24-02-2010 02:12

Kan het kloppen dat er tegenwoordig geen optie 'geen' staat vermeld bij de betaalmethoden? Ik heb het aal 10 keer geprobeerd maar ik moet steeds iets aangeven maar 'geen' word niet vermeld:( En ik heb geen van die kaarten (creditcard en mastercard)

Ik heb vandaag de nieuwste itunes gedownlaod btw.
akrom1988
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-02-2010 01:51


Berichtdoor HereIsTom » 24-02-2010 02:31

Ik heb nog even voor je gekeken, maar de optie 'geen' staat er nog steeds bij, misschien eerst uitloggen/verwijderen van je oude account?
Dit is een screenshot die ik net gemaakt heb;


Afbeelding

Je kan ook betalen met iTunes Cards in de iTunes Store;
# Klik in het venstertje SNELKOPPELINGEN aan de rechterkant op de optie Inwisselen.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor akrom1988 » 24-02-2010 02:39

Ik krijg het nog steeds niet in beeld. Maar weet je ook hoe ik mijn account weer kan verwijderen? Krijg ik kan geen problemen met het serie nummer van mijn ipod?

Sorry maar ik heb er echt geen verstand van;)
akrom1988
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-02-2010 01:51


Berichtdoor HereIsTom » 24-02-2010 02:48

Klik op je account en log in en dan 'Betaaalgegevens bijwerken', krijg je dan niet het scherm wat ik hierboven geplaatst heb te zien?

Een nieuw account aanmaken kun je doen als je je iPod hebt aangesloten op je pc en in iTunes ziet staan.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor akrom1988 » 24-02-2010 02:54

Ik kan volgens mij niet inloggen, als ik dit probeer krijg ik het volgende:

Deze apple ID is nog niet gebruikt met Itunes store, controleer uw accountinformatie. En dan kan ik kiezen uit bekijken of annuleren. Als ik annuleer ben ik weer terug bij af (niet ingelogd) en ik ik het ga bekijken dan, ga ik akkoord met de voorwaarden en vervolgens moet ik kiezen uit vier betaalmethoden. En daar staat 'geen' niet bij, zoals het plaatsje bij jou boven.

Ik kan volgens mij niet inloggen in itunes voordat ik dat heb ingevuld. Wel op de site en daar kan ik de betaalgegevens wel wijzigen maar ook hier kan ik niet kiezen uit 'geen'.
akrom1988
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-02-2010 01:51


Berichtdoor HereIsTom » 24-02-2010 02:59

Verwijder dan gewoon die account, want je hebt dus nog geen ID, dus kan je het nog een keer proberen tot die optie 'geen' er wel staat.
Volg dan de stappen in het eerste bericht!
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor akrom1988 » 24-02-2010 03:06

Volgens mij heb ik wel een ID want ik heb er ook emails over ontvangen. Hoe moet ik hem verwijderen dan?
akrom1988
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-02-2010 01:51




Terug naar “%s” iTunes op Windows PC.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron