Dropbox

Voor en over de Apps op de iPod touch.

Dropbox

Berichtdoor HereIsTom » 18-12-2010 04:13

Afbeelding

Dropbox is een gratis online backup systeem die de bestanden die je opslaat in de desbetreffende Dropbox map, synchroniseert met alle andere aangesloten apparaten. Zo kun je bijv. een map delen met je klasgenoten om aan een schoolproject te werken, of simpelweg wat bestanden opslaan om ze op je iPod touch of iPad weer te openen.

Met de Dropbox App voor de iPod touch of iPad is het mogelijk om al die bestanden vanaf je iPod of iPad te bekijken. PDF-bestanden, ePub-bestanden, Word-documenten, afbeeldingen & foto’s, je kan de meeste ondersteunde bestandsformaten bekijken op je iPod en iPad en is een uitstekende tool om bijv. iets onderweg door te lezen, als je er thuis of op het werk geen tijd voor hebt.
Ook is het handig om bijv. de foto's en video's die je met je iPod hebt gemaakt in DropBox te zetten, zodat je ze overal kan bekijken en/of bijv. met je computer weer op kan halen.
Ook kan je een map delen met anderen zodat ze bijv. jou foto's e.d. kunnen bekijken :idea:


Afbeelding



Als je je hier eerst gratis aanmeld voor Dropbox krijg je 2GB gratis opslagruimte;

https://www.dropbox.com/register

Download en installeer dan Dropbox op je computer en download daarna Dropbox App voor je iPod touch en/of iPad.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Goofy » 17-02-2011 12:48

Dropbox is inderdaad een hele handige App, ik heb 'm ook geïnstalleerd en kan nu overal bij m'n bestanden :idea:

Als je Dropbox op je computer hebt geïnstalleerd en Dropbox is opgestart, dan zie je linksonder het icoontje van Dropbox, als je daar (met rechts) op klikt dan kun je alles bekijken, kies Open Dropbox folder, dan gaat hij naar de Dropbox folder op je computer.

Afbeelding


Zo zal die map op je computer er dan ongeveer uitzien;
Afbeelding


Vanuit de Windows Verkenner kan de status van het synchronisatieproces op bestandsniveau worden gevolgd. Bestanden met een groen bolletje zijn reeds gesynchroniseerd, bestanden met een blauw bolletje wachten nog om te worden gesynchroniseerd en bestanden met een rood bolletje kunnen om wat voor reden ook niet worden gesynchroniseerd.
Je moet dus altijd wachten totdat ze allemaal een groen bolletje hebben, anders zijn ze nog niet compleet!

Afbeelding

In de My Dropbox map, kun je dus ook je eigen mappen aanmaken voor bijv. muziek of aparte mappen voor je foto's.
Je moet dus je bestanden van je computer in één van de mappen van Dropbox kopiëren en vanuit die mappen moet je ze ook weer kopiëren naar een map op je computer als je ze wilt gebruiken.

Alles wat je dus van je computer in die mappen kopieert kun je dus weer ophalen met de App op je iPod touch en/of iPad :lol:
Je kan dan dus ook de foto's van je iPod in Dropbox zetten en zo weer ophalen op je computer of delen met anderen.

Meer uitleg nodig, vraag het hieronder :idea:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Luckyniccie » 28-03-2011 10:12

Ik heb een dropbox account aangemaakt maar als ik wil inloggen krijg ik 'invalid nog iets' Wat doe ik verkeerd? Moet ik hem eerst via mail activeren? want ik heb nog geen activatiemail ontvangen.

Edit: Nu zit ik in mijn account. Heb het gewoon ff opnieuw geïnstalleerd.
Luckyniccie
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 77
Lid geworden op: 18-02-2011 08:38


Berichtdoor Goofy » 28-03-2011 13:41

Ja ik dacht al dat er iets fout was gegaan, want je moet gelijk na installatie van het programma en de App in kunnen loggen :wink:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor brombeer » 14-09-2011 16:11

Net dropbox op mijn ipod geinstalleerd. ik gebruikte het al op mijn desk&laptop. geweldig!
Ik kan alleen niets uploaden op mijn ipod touch.
1 richtingsverkeer dus.
Hoort dit zo? iemand ervaring?
lijkt mij wel weer typisch iets voor apple.
brombeer
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 40
Lid geworden op: 29-05-2011 22:01


Berichtdoor mitssz » 14-09-2011 17:25

ik kan wel foto's enz uploaden, mischien opnieuw installeren?

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor HereIsTom » 14-09-2011 20:13

Inderdaad kun je wel foto's en video's uploaden van je iPod/iPad naar Dropbox.

Wil je ook andere bestanden naar Dropbox hebben dan kun je ook Send To Dropbox gebruiken, die het mogelijk maakt om je bestanden naar je Dropboxmap te mailen.

Het koppelen is gemakkelijk: ga naar Send To Dropbox, klik op de link Connect To Dropbox en log in op je eigen Dropboxaccount. Hierna krijg je een e-mailadres waarnaar je voortaan je bestanden kunt versturen. In dit scherm kun je tevens aangeven in welke Dropboxmap het bestand moet worden opgeslagen en of de e-mail in tekst bijgevoegd moet worden.

Afbeelding

Zet het emailadres bij je Contacten onder de naam Dropbox op je iPod/iPad en dan kun je die gebruiken om de bestanden naar je Dropbox te mailen :idea:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor anenkees » 14-11-2011 16:31

Ik heb foto's van een feest van mijn werk in de public map gezet van dropbox op mijn laptop. Via de app op de ipad kan ik alle foto's zien. Nu wil ik de link naar de fotomap in dropbox doorsturen naar mijn collega's. Dit wil me niet lukken. Ik heb via de app wel een link gemaild, maar dat was maar een foto. Ik kon het op mijn werk wel bekijken, ondanks dat daar geen dropbox opstaat (dus dat is wel gelukt)
Ik volg de instructies via de help in dropbox. Als ik de map met foto's via het venster 'share with others' wil gebruiken, vul ik een email adres in en dan krijg ik de mededeling: you can't create folders inside your public folder.
Ik kom er niet uit, wie kan me helpen aub?
Groetjes @nneke
:iPad:4 wifi 16GB, :iPad: pro, 9,7 inch 32 gb, 💻 MacBook Air, :ipodlove: iPhone 7, 32 gb
62 jaar :party:
anenkees
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3858
Lid geworden op: 30-01-2011 17:29


Berichtdoor HereIsTom » 14-11-2011 19:01

Ik heb in Dropbox een map Foto's gemaak, daarin heb ik weer mappen gemaakt bijv. Dierentuin.
Als je op zo'n map met rechts klikt kun je 'm delen met iemand anders. Helaas kan dit niet vanuit de App, maar alleen via de site of op je computer.
Kijk hier eens voor de uitleg;

http://www.dropbox.com/help/19
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor anenkees » 14-11-2011 20:17

Ik heb in dropbox, in de public map de foto's geplaatst. Wat jij zegt is dat ik eerst een map foto's moet aanmaken? Kan ik dat gewoon in dropbox op de harde schijf doen, of moet dit via de site.
Groetjes @nneke
:iPad:4 wifi 16GB, :iPad: pro, 9,7 inch 32 gb, 💻 MacBook Air, :ipodlove: iPhone 7, 32 gb
62 jaar :party:
anenkees
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3858
Lid geworden op: 30-01-2011 17:29




Terug naar “%s” Apps - Programmas

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron