Tip van de dag

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...

Tip van de dag

Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:42

Hier ff nogmaals alle tips.
Het is de bedoeling dat mensen hieronder NIET gaan reageren, zodat het overzichtelijk blijft. Reageren kan in het 'Tip van de dag DISCUSSIE' forum.

Mensen die alleen de tips lezen kunnen beter hun abonnement op de 'Tip van de dag DISCUSSIE' opzeggen en zich aanmelden voor dit topic! Mensen die gezellig willen kletsen en meer informatie willen over de tips, kunnen terecht bij de 'Tip van de dag DISCUSSIE' :!: :idea:
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:43

Ik had het idee om maar eens een 'Tip van de week' te introduceren. Ik hoop dat het in de smaak valt :P

Tip #1:
Mijn tip voor deze week:
CapsLock op je iPod.

Een aantal mensen zullen het al wel weten maar als eerste tip is dit toch een handige aanvulling voor mensen die het nog niet weten...

Je kan Capslock aanzetten door twee keer snel op de 'shift-knop' (die met dat pijltje omhoog) te klikken.

Afbeelding

Is trouwens, voor de oplettende lezer, inderdaad een nieuw lettertype :D
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:43

Hier issie dan; de langverwachte tip waar iedereen al (maximaal) 24 uur naar uitkijkt :P

Tip #2:
Scrollen in Safari (maar dan anders)...

Het is jullie vast wel eens opgevallen dat je op webpagina's zogenaamde 'tekstvlakken' hebt. Dat zijn een soort schermpjes binnen een website waarbinnen veel informatie verborgen zit.

Voor de screenshots heb ik de site van de MediaMarkt gebruikt.

Als je op zo'n site komt, zie je op je browser altijd een handig balkje om de informatie verder naar boven of naar beneden (of in mijn geval opzij) te schuiven:
Afbeelding

Op je iPod heb je niet zo'n handig schuifbalkje, maar kan je tóch gebruik maken van het complete veld! Je doet dit door met TWEE vingers in het veld te gaan staan, en dan die vingers te bewegen in de richting die je op wil :!: (dus, als je het schermpje naar links wil verplaatsen, zodat je de rechterkant van het schermpje kan zien, moet je je vingers naar links verplaatsen)
Afbeelding

Het resultaat is dit:
Afbeelding

Het vlak is nu naar links geschoven!

Succes ermee!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:45

Tip #3 (vincentabee):
Als je in een willekeurige applicatie bovenin op de balk met de tijd klikt, scroll je snel weer naar boven. Als je bijvoorbeeld op een grote internetpagina zit, kan door op de balk te klikken snel naar de bovenkant van de pagina scrollen.
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:46

Tip #4: Screenshot maken!

Dit is misschien een tip die voor veel mensen al bekend is, maar toch zijn er ook nog genoeg mensen die 'm niet kennen

Je maakt een screenshot door tegelijkertijd de power-knop (bovenop je iPod) en de home-knop (voorop je iPod) in te drukken. Je gaat dus naar het scherm waarvan je een screenshot wil hebben en dan klik je de power- en home-knop in.
Afbeelding
Als je dan naar de 'foto's' app gaat, staat er een screenshot in je 'bewaarde foto's'

(omdat ik deze vraag waarschijnlijk toch wel krijg, nog ff een aanvulling...)

Als je een screenshot hebt gemaakt, is dat natuurlijk niet alleen maar om op je iPod te laten zien. Voor je je screenshots kan bekijken op je computer moet je natuurlijk wel eerst de screenshots van je iPod overzetten naar je computer! Dit doe je als volgt:
1. Leg je iPod aan de computer
2a. als er een 'automatisch afspelen' schermpje komt, klik je op 'apparaat openen en bestanden weergeven' daarna klik je achtereenvolgens Internal Storage -> DCIM -> 800AAAAA (de enige map, kan een andere naam hebben)
en dan zie je je foto's

(dit is een 'automatisch afspelen' schermpje)
Afbeelding

2b. als er geen 'automatisch afspelen' schermpje komt, ga je naar Computer -> iPod van ... (digitale camera) -> Internal Storage -> DCIM -> 800AAAAA (de enige map, kan een andere naam hebben)
en dan zie je je foto's

Nu kopiëren naar je computer en je bent klaar!
Succes!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:46

Iedereen was al zielig naar bed aan het gaan, want Job zou de tip van de dag wel zijn vergeten, maar tóch is 'ie daar zoals beloofd weer met weer een nieuwe tip voor weer een nieuwe dag ;)

Tip #5: AirPrint.

gedeelte 1, iTunes (mijn iTunes is inderdaad in het engels...):
1. Open iTunes
Afbeelding

2. Klik op 'bewerken' en dan op 'voorkeuren'
Afbeelding

3. Het scherm 'voorkeuren' opent zich
Afbeelding

4. Klik op het tabblad 'apparaten' en zet dan onderin een vinkje bij 'Zet AirPrint aan' (ofzo)
Afbeelding

gedeelte 2, Printen via je iPod:
1. Ga naar een foto, mailtje of internetpagina
AfbeeldingAfbeelding

2. Klik op het vierkantje waar het pijltje 'uitspringt'
AfbeeldingAfbeelding

3. In het scherm dat zich nu opent, klik je op 'druk af'

4. Er opent zich een nieuw scherm
Afbeelding

5. Klik op 'printer'

6. Klik op de printernaam van de printer waar je je afdruk naartoe wil zenden

7. Loop naar de printer en haal je afdruk uit het apparaat!

KLAAR!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:48

Daar issie dan:

vandaag voor mij tip #6a: het toetsenbord.

'het toetsenbord' zal bestaan uit drie delen.

(Er zijn waarschijnlijk al een aantal mensen die dit weten, maar toch wil ik het nog even noemen...)

Een manier om je schijfsnelheid iets te verhogen:
Dubbelklikken op de spatiebalk van je iPod. Zoals je zal zien, krijg je een punt en daarna een spatie als je dubbelklikt op je spatiebalk. Op deze manier hoef je niet eerst een punt op te zoeken, maar kan je meteen doorgaan met typen. Je kan deze functie ook oproepen door met twee vingers tegelijk op de spatiebalk te klikken.
Succes en tot de volgende keer :D
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:49

Tip #6B (HereIsTom):

Hier is mijn tip van de dag voor het toetsenbord, misschien ken je 'm al;

Als je een letter langer ingedrukt houdt, dan kun je kiezen uit de letter met leestekens, dus bijv.ï of é.
Tsja, dat was dus deel twee van het toetsenbord...
Fijn dat we elkaar zo goed aanvullen!
Het werkt trouwens niet alleen met letters, maar ook met het '.com' knopje als je een internetadres intypt.
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor JobNij » 10-11-2010 13:49

Tip #6C (HereIsTom):

Nog een tip die met het toetsenbord te maken heeft;

Er zit Autocorrectie op, die kun je uit of weer aan zetten via Instellingen > Algemeen > Toetsenbord > Autocorrectie.

Als je vaak fouten hebt geaccepteerd zal de autocorrectie die ook steeds weer proberen, omdat te herstellen ga je naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (onderaan) > Herstel toetsenbordwoordenboek > Herstel woordenboek. :idea:
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor HereIsTom » 11-11-2010 03:13

Tip #7

Snel Scrollen door de Homescreens;

Als je veel Apps op je iPod hebt staan, dan zul je ook veel screens hebben om door heen te scrollen, dit kun je doen door met je vinger heen of weer te vegen, maar ook door gewoon met je vinger links- of rechtsonder op het scherm te drukken, dus op de plekken waarop de foto hieronder de rode vinger afdrukken staan;

Afbeelding
Zo kun je dus nog iets sneller naar de laatste pagina gaan :idea:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” Van alles wat over de iPod touch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron