Ongewenste bestanden rechtstreeks verwijderen uit iPod

Voor alles wat niet onder de andere topics valt...

Ongewenste bestanden rechtstreeks verwijderen uit iPod

Berichtdoor Don Esteban » 28-05-2012 13:25

Beste Forummers, ik ben splinternieuw op dit forum. Ik hoop dat ik met mijn vraag hier terecht kan:
Ik bezit sinds een paar dagen een nieuwe iPod Touch en ben er wat kennis over aan het opdoen. Ik heb er inmiddels een aantal luisterboeken op geplaatst. Het zijn mp3-luisterboeken. Om ze niet in de sectie Muziek maar in de sectie Audioboek te krijgen, converteer ik de bestanden eerst met de MP3 to iPod Audio Converter naar de m4b extensie, rename dan nog het een en ander zodat de volgorde van de diverse tracks klopt en synchroniseer het dan met iTunes.
Bij één boek met 4 tracks heb ik blijkbaar iets fouts gedaan want het resultaat waren 4 afzonderlijke mappen met in iedere map één track. Ik wilde de fout herstellen door deze mappen en bestanden te verwijderen en opnieuw te beginnen. Hier zal het wel fout gegaan zijn. Ik heb ook in iTunes zaken verwijderd die misschien hadden moeten blijven staan. 2 van de 4 mappen en bestanden laten zich nu met geen mogelijkheid meer verwijderen. Ik heb in iTunes alles geprobeerd maar helaas. De twee tracks zijn in iTunes ook nergens meer terug te vinden. Nee, ook niet in het bestandenoverzicht onder APPARATEN / Boeken. Nu zoek ik een methode om ze rechtstreeks in de iPod zelf te verwijderen. Iemand een hint hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ik zou bijv. zo graag de harde schijf van de iPod op mijn pc visueel willen maken. Dan lijkt me verwijderen een fluitje van een cent. Bij voorbaat dank voor een goede hint. Don Esteban
Don Esteban
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-05-2012 12:47


Berichtdoor HereIsTom » 28-05-2012 13:41

Converteren? Je kan toch in iTunes bij de optie Info aangeven dat het audioboeken zijn;
http://touchipod.forum2go.nl/luisterboe ... -t533.html :idea:

Rechtstreeks iets verwijderen van de iPod kan helaas niet, dit kan alleen via iTunes. Helaas heb je iTunes verwijderd en daardoor kun je denk ik die bestanden niet meer zien.
Heb je al wel gesynchroniseerd met iTunes, dan kun je in iTunes, als je je iPod hebt aangesloten voor de optie Herstel kiezen, misschien dat de bestanden dan worden verwijderd.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Don Esteban » 28-05-2012 13:56

Hallo Tom, bedankt voor de snelle reactie. Ik kan in iTunes inderdaad voor audioboeken kiezen maar ik kan er niet mee bundelen. Stel een map bestaat uit 20 tracks dan worden die allemaal in de iPod getoond. Met de converter kan ik er 1 track van maken.
Nee, ik had iTunes niet verwijderd. Die heb ik tenslotte nodig om mijn iPod te synchroniseren. Ik schreef dat ik tracks had verwijderd. Met welke tracknaam ik ze uiteindelijk gesynchroniseerd had, weet ik niet meer en ik vrees dat dat essencieel is om ze weer met iTunes uit de iPod te kunnen verwijderen.

Vraag: worden verborgen bestanden die ik niet meer weet te verwijderen wél verwijderd als ik de iPod weer terugbreng in de fabrieksettings? Lijkt me van wel niet? Als ik al men instellingen en audiobooks nog in iTunes heb zitten, zou ik na hernieuwd synchroniseren alles weer op de juiste plaats hebben, niet? Maar wat gebeurt tijdens resetten met de reeds geinstalleerd apps? Moet ik die dan weer opnieuw installeren?

Wat Herstel betreft, ik zie dat deze alleen de vinkjes verwijdert. Ik betwijfel of dat betrekking heeft op bestanden die niet meer aangestuurd worden tijdens het synchroniseren.
Don Esteban
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-05-2012 12:47


Berichtdoor HereIsTom » 28-05-2012 14:03

Als je je iPod gesynchroniseerd hebt met iTunes, dan maakt hij een reservekopie, dus ook van o.a. je Apps, deze kun je terugzetten als je je iPod wist.
Probeer eerst eens Herstel in iTunes, als dat niet helpt ga dan op je iPod naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (onderaan) > Wis alle inhoud en instellingen > Wis.
Daarna kun je je iPod weer aansluiten op iTunes en dan de reservekopie terug zetten.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Don Esteban » 28-05-2012 22:05

Uiteindelijk toch maar besloten terug naar de fabrieksinstellingen te gaan. De bestanden en de apps staan tenslotte gebackupt in iTunes leerde je me. Dus naar Instellingen / Algemeen en daar alles naar de fabrieksinstellingen zetten. Ja, homaar. De iPod blijft hangen en het klokje blijft maar draaien. Even gegoogeld en geleerd dat hieruit breken en herstarten mogelijk is met het een paar seconden vasthouden van zowel de aan/uit knop als de grote Back-knop onder aan de voorzijde.

Waarom hangt hij vast? Leve Google! Omdat ik Cydia geinstalleerd had. Da's een Jailbreaker en die blokkeert de weg naar de fabrieksinstellingen. Cydia laat zich niet vanuit de iPod zelf deinstalleren dus maar goed dat ik weer in iTunes kon komen. Aldaar het apparaat opzoeken en de knop Herstellen aanklikken bracht de oplossing. Na algehele reset de backup van iTunes gesynchroniseerd en nu ben ik eindelijk waar ik wezen moet. Alles terug en de twee niet meer te verwijderen bestanden (waar alles om draaide) zijn nu ook weg. Het is van Amsterdam naar Rotterdam via Maastricht maar goed, ik ben nog prille beginner als het iOS betreft.

Op mijn Samsung Galaxy tablet met Androld kan ik de harde schijf visueel maken en beheren zoals IK dat wil. Ik mis dat enorm bij iOS. Zijn daar geen progjes voor?

Tot slot, ik zie dat ik een geplaatst bericht later nog kan editeren. Is daar een tijdsduur aan verbonden?
Don Esteban
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-05-2012 12:47


Berichtdoor HereIsTom » 29-05-2012 01:01

Ok, dat je 'm had gejailbreaked had je dus niet vermeld en kan inderdaad dat probleem veroorzaken bij het opnieuw instellen.

Tja en een iPod is nu eenmaal van Apple en doet het niet zoals JIJ het wil :lol: Ik vind iOS prima werken zo, je moet er alleen even mee leren omgaan :wink:
Misschien heb je nog iets aan deze iTunes gids; http://touchipod.forum2go.nl/itunes-guide-t72.html :idea:


Inderdaad kun je je bericht altijd weer bewerken, hier zit geen tijdsduur aan verbonden, alleen als er iemand na dat bericht een ander bericht heeft gepost, dan zet hij erbij dat je het hebt gewijzigd.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” Van alles wat over de iPod touch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron