iPod touch in de auto

Voor en door gebruikers... die van toepassing zijn op alle types!!!

iPod touch in de auto

Berichtdoor Gast » 10-07-2010 15:54

Hallo,

Heb me onlangs een iPod Touch 32GB gekocht, vooral voor muziek in de auto. Heb me via een electro-winkel een kabel aangeschaft van Caliber om op m'n Alpine autoradio aan te sluiten ipv de cd-wisselaar. Helaas blijkt het niet te werken.
Ben dan vandaag terug naar de winkel geweest en blijkt dat het met een iPod classic wel werkt. Volgens die man moest het dus zeker om een instelling gaan. Heeft iemand hier al enige ervaring mee?

Alvast bedankt!
Gast
 


Berichtdoor Goofy » 11-07-2010 13:33

Hoe zit hij dan aangesloten via een audiokabel op de AUX of via een USB kabel?
Je kan even spelen via Instellingen > Muziek > en hier dan andere instellingen proberen.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Gast » 12-07-2010 06:58

Hoe zit hij dan aangesloten via een audiokabel op de AUX of via een USB kabel?
Hij zit aangesloten op de aansluiting van de cd-wisselaar, dus op de AUX.
Je kan even spelen via Instellingen > Muziek > en hier dan andere instellingen proberen.
Heb al in dit menu gezeten maar ik zie daar nu niet direct een instelling die hierop betrekking heeft.
Gast
 


Berichtdoor Gast » 12-07-2010 09:26

heb je toevallig geen ipod ready radio van alpine .
bij mij werkt het perfect met de alpine
Gast
 


Berichtdoor Gast » 12-07-2010 14:23

heb je toevallig geen ipod ready radio van alpine
Neen, daar is de radio te oud voor maar met een Ipod classic werkt het wel.

Kan het misschien iets met de software versie te maken hebben(=ios4)?
Gast
 


Berichtdoor Gast » 12-07-2010 15:16

Nee, dat kan niet met het O.S. te maken hebben. Ook heeft iPod ready niets met een AUX input te maken. Een instelling kan het ook niet zijn. Als ik mijn oordopjes eruit haal en een AUX kabel erin steek komt het geluid direct over op mijn prehistorische radio thuis. Het kan dus met je radio te maken hebben. Wellicht een simpele vraag maar heb je op je radio wel als source AUX geselecteerd? En ook het volume verdubbeld? Dat staat namelijk extreem zacht als ik em op mijn hifi setje aansluit. Voorbeeld: CD speel ik af op stand 10, de ipod touch op stand 26... met het volume van de ipod op maximaal. :shock:
Gast
 


Berichtdoor Gast » 12-07-2010 22:40

Wellicht een simpele vraag maar heb je op je radio wel als source AUX geselecteerd? En ook het volume verdubbeld?
Aux geselecteerd en volume volledig open, geen geluid. Ipod classic werkt wel.
Gast
 


Berichtdoor Geeralda » 18-04-2012 17:01

Heeft er niemand een idee? Ik zit nu met hetzelfde probleem. Heb een andere auto gekocht. Zit een mooie radio in Sony Xplode. Ipod aangesloten, wordt ook herkend, maar komt geen geluid uit. Met oude iPod nano wel!

Zou toch wel leuk zijn als ik mijn podcast nu gewoon kan afspelen in de auto, zonder oordopjes... :roll:
Geeralda
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 37
Lid geworden op: 06-07-2010 08:47


Berichtdoor Goofy » 18-04-2012 22:18

Hoe heb je 'm aangesloten, misschien andere stekker of kabel? Anders moet je dat even vragen bij de garage waar je 'm hebt gekocht.

Ik heb zelf al lang geleden een FM transmitter gekocht voor mijn iPod touch, daarmee kun je 'm dan draadloos af laten spelen op je autoradio.
Deze lijkt erop; http://www.r4ds-dstt.nl/fm-transmitter- ... assic.html
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Geeralda » 19-04-2012 07:23

Bedankt, Goofy. Ik heb het probleem gevonden. Het gaat om de volgorde. Dus eerst ipod aan en op de juiste podcast/muziek en dan pas aansluiten. En dan doet ie het wel! :-)
Geeralda
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 37
Lid geworden op: 06-07-2010 08:47




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron