Je iPod of iPad voorbereiden op iOS 5

Voor en door gebruikers... die van toepassing zijn op alle types!!!

Je iPod of iPad voorbereiden op iOS 5

Berichtdoor HereIsTom » 11-10-2011 14:00

Apple lanceert 12 oktober versie vijf van zijn mobiele besturingssysteem. Hoog tijd dus om je iPod touch of iPad voor te bereiden.

iOS 5, dat tweehonderd nieuwe functies kent ten opzichte van zijn voorganger, wordt beschikbaar voor de de eerste en tweede iPad en de iPod touch vanaf de derde generatie. Hoewel je van elke versie naar iOS 5 kunt upgraden, zolang je toestel maar ondersteund wordt, kan het geen kwaad om dit stappenplan te volgen.

iTunes updaten
Als je iTunes hebt geopend krijg je waarschijnlijk een melding dat er een update voor je iPod of iPad is, Annuleer deze eerst, die doen we pas op het laatst!
Kijk dan eerst of er een update is voor iTunes, kies Help > Zoeken naar updates, en installeer die dan.

Grote schoonmaak
Apps zijn leuk, maar overdaad schaadt ook op je iPod of iPad. Gooi die pratende kat, Beer Goggles-app en aansteker-simulator nu maar weg als je ze toch (bijna) niet meer gebruikt. Hetzelfde geldt voor die belegen deuntjes die je toch niet vaak meer beluistert.

Verbind je iDevice met iTunes. Als je apparaat herkend wordt, zet je eerst alle aankopen die je gedaan hebt over op je computer, kies Bestand > Aankopen overzetten.

Doorloop nu de tabbladen Overzicht tot en met Foto’s en ga overal na welke video’s, muziek en Apps je niet meer gebruikt. Onder Overzicht kan je trouwens zien welke versie van iOS er nu op je toestel staat.

Herinrichten
Als je alle ballast verwijderd hebt, is het tijd om de apps die je wel gebruikt te ordenen op je homescreen. Dat kan op je toestel zelf, maar ook via iTunes. Onder het tabblad Programma's (Apps) kun je themamappen aanmaken waar je een aantal apps in kwijt kunt. De applicaties die je dagelijks gebruikt kun je gerust op je homescreen laten staan.

De laatste stap is je iPod of iPad synchroniseren. Maak nog gauw een back-up en je bent helemaal klaar om de overstap naar iOS 5 te doen.

Updaten
Ga na het synchroniseren naar het tabblad Overzicht en klik daar op Update en installeer die, volg de aanwijzingen op het scherm.
Het downloaden van de update kan zo'n 15 minuten duren, daarna gaat hij een kopie maken die wel één tot 2 uur kan duren, dat ligt eraanhoeveel GB's erop je iDevice staan.
Als de update is geïnstalleerd zet iTunes die kopie weer terug op je iDevice wat ook weer enige tijd in beslag kan nemen, onderbreek het niet maar laat het rustig zijn gang gaan.

bron:zdnet.nl
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor keetje49 » 11-10-2011 22:01

Hoi,
Ik zie bij het lezen van deze topic staan: Daarvoor selecteer je links in het overzicht je toestel en kies je de optie Aankopen overzetten.
Als ik mijn iPod selecteer zie ik geen optie Aankopen overzetten staan. Worden hier met Aankopen alleen betaalde apps bedoeld of vallen daar ook de gratis apps onder?

Dankjewel Jobnij. Gevonden en 10.5 geïnstalleerd.
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47


Berichtdoor JobNij » 11-10-2011 22:37

@keetje Aankopen overzetten kan je doen door in iTunes naar bestand->aankopen overzetten te klikken

Je kan vanaf nu ook alvast iTunes 10.5 downloaden zodat je morgen je iPod meteen kan updaten op het moment dat de nieuwe versie uitkomt :!:
Als het goed is wordt bij het starten van iTunes de melding weergegeven dat er een update beschikbaar is, anders kan je 'apple software update' starten of naar www.apple.com/itunes gaan :!:
Ik heb het al geïnstalleerd en ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Ik heb al iOS 5 (GM) op mijn iPod staan, en alles werkt goed (zoals Wifi-synchronisatie).

Ik kan niet wachten tot morgen mijn iPad eindelijk ook geüpdatet kan worden ;)
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor HereIsTom » 11-10-2011 22:49

Als je de nieuwste iTunes hebt is die optie verdwenen en worden de Apps automatisch overgezet als je synchroniseert.


Met iTunes 10.3.3 en iOS 4.3.3 of hoger kunt je in de App Store, iBookstore of iTunes Store aankopen automatisch downloaden rechtstreeks op je andere computers en apparaten.

Open iTunes op je computer, kies Bewerken > Voorkeuren en klik op de tab Store.
Je kunt Automatische downloads inschakelen voor programma's of boeken onder "Automatische downloads".


Automatische downloads inschakelen op je iPad of iPod touch

Op je apparaat tikt je op Instellingen > Store.
Tik op Log in als je nog niet bent ingelogd bij de iTunes Store.
Voer je Apple ID en wachtwoord in.
Tik op de aan/uit-schakelaar om Automatische downloads voor elk type inhoud in of uit te schakelen.

 
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor mitssz » 12-10-2011 15:41

rond 19:00 uur kan je je iPod/iPhone/iPad updaten naar #iOS5 ;)

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron