Overzicht nieuwe functies iOS 5

Voor en door gebruikers... die van toepassing zijn op alle types!!!

Overzicht nieuwe functies iOS 5

Berichtdoor HereIsTom » 08-10-2011 23:47

Afbeelding iOS 5, die als het goed is 12 oktober uitkomt, heeft groot aantal nieuwe features gekregen, we zullen proberen per onderdeel een overzicht te plaatsen.
We beginnen met de Mail app.

1. Verbeterde ondersteuning voor het instellen van een Hotmail Account. Instellingen ▸ E-mail, contacten, agenda’s

2. In een e-mail kan de opmaak van tekst worden aangepast (vet, cursief, onderstreept en citaatniveau).

3. Het geluid voor verzenden en ontvangen van e-mail kan worden aangepast, hierbij kan ook gebruik worden gemaakt van ‘custom’ beltonen. Instellingen ▸ Geluiden.

4. E-mails kunnen voorzien worden van een markering (vlaggetje).

5. Er kan gezocht worden in een volledig e-mail bericht.

6. Geadresseerden kunnen worden versleept tussen de velden Aan, CC en BCC

7. Er verschijnt een melding wanneer het onderwerp van een e-mail niet is ingevuld.


Afbeelding

Bron: Appletips
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


iCloud

Berichtdoor HereIsTom » 14-10-2011 23:11

Afbeelding iCloud kun je zien als een virtuele opslag, vandaar de naam 'wolk'. In principe is het gewoon opslag ruimte op de servers van Apple waar je dus je iDevice bestanden kunt opslaan.
Tot 5GB per account is gratis, daarboven kun je een betaald abonnement nemen.


Afbeelding


De functies van iCloud zijn nauw verweven met de apps op iPhone, iPad, iPod touch en Mac. Bovendien kun je via een webbrowser op www.icloud.com door middel van webapps eveneens bij al je gegevens.

iCloud bestaat uit de volgende onderdelen:
-Agenda, Mail en Contacten - iCloud bewaart alle agenda's, contacten en e-mailberichten en houdt ze synchroon op alle apparaten van een gebruiker.
-Apps, boeken en Back-up - ICloud bewaart tevens alle apps en boeken van een gebruiker. Ook bewaart iCloud automatisch reservekopieën van alle instellingen op iPhone, iPad en iPod touch.
-Documenten in de Cloud - ICloud is geïntegreerd in Pages, Numbers en Keynote op iPhone, iPad en iPod touch. Als op één apparaat een document wordt bewerkt, is die bewerking meteen zichtbaar op de andere apparaten.
-Fotostream - Met Fotostream is een foto die op een apparaat apparaat gemaakt wordt, meteen draadloos beschikbaar op alle andere apparaten.
-iTunes in de Cloud - ITunes in de Cloud bewaart alle muziek van een gebruiker en zorgt dat de muziek op alle apparaten synchroon is. Met iTunes Match wordt muziek die buiten de iTunes Store is verkregen opgewaardeerd naar de iTunes Plus-kwaliteit. hier zijn kosten aan verbonden. ITunes in de Cloud is nog niet in Nederland en België beschikbaar.
-Vind mijn vrienden en Vind mijn iPhone - Met de Vind mijn vrienden-app in de App Store kun je je vrienden vinden op een kaart, indien ze dat willen, en met Vind mijn iPhone kan de gebruiker zijn apparaat op afstand opsporen op een kaart bij diefstal of verlies.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


De populaire nieuwe functies

Berichtdoor HereIsTom » 15-10-2011 12:33

Afbeelding


1. Berichtencentrum: Al je meldingen overzichtelijk bij elkaar.
Je ontvangt op je iOS-apparaat allerlei meldingen voor bijvoorbeeld nieuwe e-mails, nieuwe sms'jes of vriendverzoeken. Met Berichtencentrum worden al deze meldingen overzichtelijk bij elkaar geplaatst. Om Berichtencentrum te openen, veeg je vanaf de bovenkant van elk willekeurig scherm naar beneden. Vervolgens selecteer je gewoon de meldingen die je wilt bekijken. Zo kun je zelfs de aandelenkoersen of het weerbericht bekijken. Nieuwe meldingen verschijnen kort boven aan het scherm, zonder je te storen bij wat je aan het doen bent. Je ziet meldingen ook als het scherm vergrendeld is. Ook dan kun je ze met één veegbeweging bekijken. Met Berichtencentrum ben je altijd op de hoogte van wat er gebeurt.

2. iMessage: Dit is een berichtenservice voor iedereen die iOS5 heeft. Verder kun je via wifi en 3g gratis smsjes sturen naar andere iOS5 gebruikers. En als je op een apparaat een gesprek begonnen bent is het ook nog is mogelijk om het via een ander apparaat voort te zetten.

3. Kiosk: Hier worden al je abbonementen die je hebt op tijdschriften en kranten overzichtelijk bij elkaar geplaatst. Als er iets nieuws van binnenkomt word dit automatische bijgewerkt en aan u gemeld.

4. Herinneringen:Zo vergeet je nooit meer iets.
De volgende keer dat je denkt "Ik moet niet vergeten om ...", pak je gewoon je iPhone, iPad of iPod touch en maak je snel een notitie. Met Herinneringen kun je zelf takenlijsten aanmaken, compleet met datums en locaties. Stel dat je niet moet vergeten melk te kopen als je zaterdag naar de supermarkt gaat. Doordat Herinneringen ook met locaties werkt, krijg je een melding zodra je met de auto de parkeerplaats van de supermarkt opdraait. Herinneringen werkt ook met iCal, Outlook en iCloud, zodat de wijzigingen die je doorvoert automatisch op al je apparaten en in je agenda's worden bijgewerkt.

5. Twitter integratie: Direct geïntegreerd in iOS 5
Met iOS 5 kun je nog gemakkelijker twitteren vanaf je iPhone, iPad of iPod touch. Je hoeft maar één keer in te loggen in Instellingen en vervolgens kun je direct twitteren vanuit Safari, Foto's, Camera, YouTube of Kaarten. Wil je een vriend iets laten weten of reageren op zijn of haar tweet? Geen probleem: de gebruikersnamen en profielafbeeldingen van al je vrienden worden automatisch uit Contacten opgehaald. Zodra je begint te typen, vult iOS 5 de naam aan. Je kunt zelfs locaties aan tweets toevoegen, vanuit welke app je ook aan het twitteren bent.. De foto's zullen automatische worden weergegeven in twitter zijn eigen fotodienst.

6. Verbeterde camera: Je kunt hem meteen vanuit vergrendelde functie openen, dus nooit meer het mooie moment wat je net niet vast kon leggen omdat je je camera niet op tijd kreeg geopend. Met 1 tik kun je de belichting instellen. Nog een groot voordeel is als je bij iCloud je fotostream aan hebt staan word dit automatische voor u geupdate naar al uw andere apparaat, dus nooit geen verloren foto's meer.

7. Verbeterde Safari: Wat mij betreft heel erg fijn omdat hij alleen de tekst van de website toont zonder de overbodige en nutteloze reclames, waardoor het laden van pagina's ook stuk sneller zal gaan. Ook kun je makkelijker meerdere sites tegelijk open hebben staan door de tab die er in zit.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor HereIsTom » 21-10-2011 01:08

Met behulp van Fotostream (onderdeel van iCloud iOS 5) worden automatisch alle foto’s die je maakt gesynchroniseerd met al je iDevices. Voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat Fotostream is geactiveerde op de apparaten. (Instellingen > iCloud > Fotostream > Aan.)

Afbeelding

De foto’s worden automatisch geupload naar Fotostream zodra er een Wi-Fi netwerk beschikbaar is. Nu kan het natuurlijk voorkomen dat er foto’s zijn geupload naar Fotostream die je daar liever niet in terug zou willen zien.

Er bestaat (nog) geen mogelijkheid om individuele foto’s te verwijderen uit Fotostream, er is alleen een mogelijkheid om de gehele Fotostream te ‘resetten’.

Om de Fotostream te resetten dien je in te loggen op www.icloud.com. Klik op je gebruikersnaam rechtsboven in scherm. In het account venster selecteer je de optie ‘Advanced’ ▸ ‘Reset Photo Stream’.

Afbeelding

Bij het resetten van de Fotostream zullen alle foto’s verloren gaan. Controleer dus eerst of de foto’s die je wilt behouden nog aanwezig zijn in de fotorol op je iDevice.

Na het uitvoeren van de reset dien je op een iDevice de fotostream uit en opnieuw in te schakelen (Instellingen ▸ iCloud ▸ Fotostream.

In iPhoto doe je dit via iPhoto ▸ Voorkeuren ▸ Fotostream ▸ optie: Schakel Fotostream uit.

Een zeer omslachtige manier om van ongewenste foto’s in Fotostream af te komen. Waarschijnlijk zal Apple in de toekomst een extra mogelijkheid gaan inbouwen waarmee individuele foto’s kunnen worden verwijderd.


Bron: Appletips
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor mitssz » 21-10-2011 01:52

Als je een iPad of een Mac hebt is dit echt heel handig!

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Trefwoorden gebruiken voor een extra handtekening

Berichtdoor HereIsTom » 22-10-2011 03:49

Trefwoorden gebruiken voor een extra handtekening

In iOS 5 is het mogelijk om Trefwoorden te gebruiken. Deze maken het mogelijk om verkorte codes te te typen die dan automatisch door iOS worden vervangen door een ingestelde tekst. Zo kun je bijvoorbeeld het trefwoord “mvg” gebruiken voor “Met vriendelijke groeten”, na het typen van mvg en een spatie wordt automatisch de tekst aangepast.

Je kunt van de Trefwoorden-functie ook handig gebruik maken om een extra handtekening toe te voegen. Helaas kun je hierbij maar één regel per trefwoord instellen, Met behulp van het onderstaande trucje kun je alsnog vrij simpel een handtekening bestaande uit meerdere regels toevoegen.

Ga naar: Instellingen ▸ Algemeen ▸ Toetsenbord ▸ Trefwoorden

Afbeelding

Als je een extra handtekening wilt toevoegen dan kun je dat doen door meerdere unieke trefwoorden aan te maken, bijvoorbeeld:

ht1 ▸ www.iPadforum.tk • @Het iPod touch en iPad forum!
ht2 ▸ www.iPodtouchforum.tk • @Het iPod touch en iPad forum!

Door nu in een e-mail het trefwoord ht1 te typen gevolgd door een spatie verschijnt de eerste regel, type vervolgens ht2 voor de tweede regel. Toegegeven het is misschien niet de meeste elegante oplossing maar wel één die erg handig kan zijn!


Bron: Appletips
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron