Kapotte chip?

Voor en door gebruikers... Alleen voor de 1e Generatie !!!

Kapotte chip?

Berichtdoor Mirjam » 06-06-2011 17:58

het is nu bijna een jaar geleden dat door de service desk van Apple mij werd gezegd dat mijn Ipod touch wellicht de chip niet meer goed kan lezen.
De muziek sloeg af en toe al eens over zoals je dat kan hebben bij een beschadigde cd, onze laptop werkte toen op windows vista, wat zo nu en dan ook al de nodige problemen opleverde met itunes en dus ook met het synchroniseren.
Muziek was niet meer op de ipod te zetten, alles liep vast en ik moest hem aan een andere computer hangen om te herstellen.
Ipod in de hoek gegooid, klaar ermee hij is kapot....maar nu draait onze laptop inmiddels op windows 7, hebben inmiddels een ipod nano en een ipad en dat loopt super met itunes, nooit geweten dat het zo ook kan.
Nu toch vanmiddag de ipod touch uit het stof gehaald en aangesloten, achter elkaar muziek erop znder te crashen, heb al een paar albums geluisterd en er slaat nog iets over, maarja eer dat ik door 8 gb muziek ben...
Iemand bekend met dit? Zou het gewoon een conflict kunnen zijn geweest met dat @&€@&)@ vista? Of toch een defecte chip..
Misschien juig ik te vroeg...
Mirjam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-02-2011 10:12


Berichtdoor HereIsTom » 06-06-2011 18:18

Tja, ik wil niet vervelend zijn, maar ik gebruik Windows Vista en iTunes samen met mijn iPod touch en iPad al een paar jaar zonder problemen.
Dus het lijkt erop dat het dan toch aan de iPod ligt. Heb je de iPod al eens helemaal hersteld naar de fabrieksinstellingen?
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Mirjam » 06-06-2011 20:51

Ik heb met vista verder op zich geen problemen gehad, alleen met itunes..het werkte niet, traag, hinderlijk..maargoed..
Ik heb de touch idd in de herstel gegooid, ik denk dat hij daar twee keer niet is uit gekomen ( itunes bleef hangen) en toen heb ik hem hersteld op een andere computer..
Op een gegeven moment was ik het zat, muziek kreeg ik er niet allemaal op en wat erop stond haperde. Alle andere functies deden het wel gewoon goed, safari mail etc. Maar de muziek lukte niet.
Met de nano gauw muziek erop gezet, dat ging eigenlijk wel goed, en toen de ipad kwam schoot hij bij de eerste aansluiting ook al gelijk vast..ik kon er ook niets opzetten..
Toen windows 7 op de laptop en nu loopt itunes gesmeerd, alles gaat snel..
Blijft misschien een raar verhaal, maar ik vind het zo zonde van die touch...
Ik zal zo snel mogelijk alle muziek beluisteren.
Mirjam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-02-2011 10:12


Berichtdoor HereIsTom » 06-06-2011 20:58

Met fabrieksinstellingen bedoel ik op je iPod via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (onderaan) > Wis alle inhoud en instellingen > Wis iPod.

Dit kun je nog proberen als hij toch nog hapert.
Het is inderdaad wel jammer als hij het niet meer doet, maar de 1G is ook wel een oud model, de 4G is een heel stuk beter :idea:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Mirjam » 06-06-2011 21:29

Ok...nou eigenlijk weet ik niet meer of ik dat heb gedaan..maar zal ik zeker nog proberen als de muziek weer gaat haperen..

Wat zou de levensduur zijn van de ipodjes..touch of nano..?
Mirjam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-02-2011 10:12


Berichtdoor HereIsTom » 06-06-2011 21:37

Tja de levensduur is heel verschillend en ligt aan het gebruik.
Als hij een keertje vochtig is geweest of een tijdje in een vochtige omgeving is geweest kan het gaan oxideren en dan kun je dit soort verschijnselen krijgen.
Ook stoten en vallen e.d. kan de levensduur verkorten.
Volgens de consumentenbond is de levensduur van een iPod minstens 3 jaar.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Mirjam » 07-06-2011 17:53

Ok, nou bedankt in ieder geval..vochtig zou misschien wel kunnen heb hem vaker gebruikt in zo'n zweterig hoesje aan mijn arm tijdens hardlopen....
Nou goed, tot nu toe slaat er nog niets over...misschien heb ik geluk...Zou wel wat zijn want ik had hem al "afgeschreven"
.....
Mirjam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 9
Lid geworden op: 27-02-2011 10:12




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch 1G

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron