iPod touch 2G kan niet restoren

Voor en door gebruikers... Alleen voor de 2e Generatie !!!

iPod touch 2G kan niet restoren

Berichtdoor mercurius2 » 04-08-2011 11:24

Ik zal mijn verhaal helemaal bij het begin beginnen.
Een aantal dagen geleden kwam ik erachter dat er op mijn iPod touch 2e generatie 16GB nog een oude iOS draaide. Ik heb er toen een nieuwere op gezet, 4.2.1, idd ook niet de nieuwste maar die had ik op dat moment voorhanden. Die restore ging prima, toen ik mijn muziek wou synchroniseren via mediamonkey, een programma dat ik gebruik omdat ik mijn muziekcollectie er fijner mee kan beheren dan met itunes, herkende mediamoneky mijn iPod niet. toen kwam ik erachter dat itunes hem ook niet herkende. Heb hem dus via DFU geprobeerd te restoren maar toen gaf hij een error 1611. ik ben toen iets anders gaan doen en heb mijn ipod aan de computer laten hangen, toen ik mijn pc de volgende dag aanzette deed mijn iPod het weer, maar werd hij nog steeds niet herkend door iTunes echter wel door windows. Ik heb uren zitten zoeken op internet hoe ik dit op kon lossen omdat ik zeker wist dat hij bij een restore weer een 1611 zou geven. Ik kon het probleem niet oplossen dus heb hem toch maar weer gerestored, met de goeie ouwe iOS 3.1.2, 4.2.1 en de nieuwste. En ja allen geven ze de 1611. als ik hem nu aan mijn pc heb hangen

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te geven in de hoop dat iemand iets weet of 1 van de problemen herkent.

alvast bedankt.
mercurius2
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2011 10:53


Berichtdoor HereIsTom » 04-08-2011 12:52

Heb je al geprobeerd de nieuwste iTunes er overheen te installeren?
Als dat niet helpt, probeer eens een andere USB poort.
Ook kan je nog proberen om als hij is aangesloten in iTunes, de Aan/Uitnop en de Homeknop op je iPod tegelijk ingedrukt te houden totdat het Apple logo op je iPod scherm verschijnt.

Als dat ook allemaal niet lukt en al de bestanden van je iPod staan in iTunes, dan moet je de iPod opnieuw instellen.
Haal de iPod los van de computer en ga op je iPod naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in (onderaan) > Herstel alle instellingen > Herstel alle instellingen.
Als dat ook niet helpt, kies je daar i.p.v. Herstel alle instellingen, Wis alle inhoud en instellingen > Wis iPod.
Daarna kun je hem weer aansluiten op je iTunes en hem onder je eigen account weer opnieuw installeren.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor mercurius2 » 04-08-2011 13:16

Ik had het al met de nieuwe itunes geprobeerd maar dat gaf hetzelfde resultaat. Ik heb al ongeveer elke usb poort op mijn pc geprobeerd. om via de iPod alles te verwijderen had ik nog neit bedacht maar het probleem is dus dat hij nu in herstelmodus zit en ik daar niet uitkom, de vorige keer dat hij eruit kwam was dat dus spontaan zonder dat ik iets deed.
mercurius2
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2011 10:53


Berichtdoor mercurius2 » 04-08-2011 19:25

Ik heb net geprobeerd om hem in DFU te zetten en dan met iReb te herstellen alleen ik kreeg hem niet in DFU omdat hij constant terugspringt naar het ''connect to itunes'' logo.
Nu is het mij wel gelukt om hem met de ireb recovery loop fixer weer werkend te krijgen, de IOS werkt nu dus wel maar hij wordt nog steeds niet herkend in itunes. Ik ga nu doen wat jij net gezegd had en dan laat ik zo weten of het gelukt is.

EDIT : ik heb geprobeerd de inhoud te verwijderen en de ipod opnieuw in te stellen. Het resultaat was een bootloop die ik beeindigd heb door hem in DFU te zetten en te PWNen. Met itunes weer hersteld en kreeg dit keer een error 21.

EDIT 2: Dit keer heb ik mijn heil gezocht bij Snowbreeze 2.2.1 (dit is naar mijn weten de laatste versie die de ipod touch 2g ondersteunt) om een custom firmware terug te zetten. Error 1603 was het resultaat.
Ik begin nu behoorlijk door mijn ideeën heen te raken. Kan iemand mij helpen?
mercurius2
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-08-2011 10:53


Berichtdoor HereIsTom » 04-08-2011 20:19

Sorry, geen idee meer, of er is iets stuk in je iPod of er zit iets niet goed op je computer.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch 2G

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron