iOS 9

De laatste nieuwtjes vind je als eerste hier!

Berichtdoor anenkees » 26-09-2015 15:42

Het toetsenbord ziet er anders uit.
App zoek mijn vrienden ,ik kan me hier niet echt iets bij voorstellen.
Groetjes @nneke
:iPad:4 wifi 16GB, :iPad: pro, 9,7 inch 32 gb, 💻 MacBook Air, :ipodlove: iPhone 7, 32 gb
62 jaar :party:
anenkees
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3858
Lid geworden op: 30-01-2011 17:29


Berichtdoor Goofy » 26-09-2015 17:15

Toetsenbord is inderdaad iets aangepast.
In iOS 9 verandert niet alleen de Shift-knop van kleur: de andere toetsen veranderen mee. Staat Shift uit, dan zijn de letters op het toetsenbord normale letters, staat Shift aan, dan zijn alle letters hoofdletters. Hetzelfde geldt voor caps-lock.

In iOS 9 is tekst selecteren en de cursor verplaatsen veel gemakkelijker geworden. Door twee vingers tegelijkertijd te slepen, verplaats je de tekstcursor. Omdat je vingers niet de tekst afschermen, kun je dit nu in een keer goed doen. Je kunt deze methode zowel ‘boven’ een tekstvak gebruiken, als boven het toetsenbord, waarbij de letters op het toetsenbord voor de duidelijkheid zullen verdwijnen. Wil je een stuk tekst selecteren, dan selecteer je het eerste of het laatste woord, waarna je op dezelfde manier als het verplaatsen van de cursor je selectie kunt vergroten.

Teksten knippen, kopiëren of plakken is ook een stuk gemakkelijker te worden. Boven het toetsenbord is nu de zogenaamde shortcut bar te vinden, waar je links icoontjes voor respectievelijk knippen, kopiëren en plakken kunt vinden.


Met ‘Zoek mijn Vrienden’ kun je familie en vrienden die een iPhone of iPad hebben lokaliseren of (tijdelijk) je eigen locatie doorgeven. Het is handig voor bijvoorbeeld festivals, een afspraak in een onbekende stad of om te weten waar je kinderen zich bevinden. Dit artikel legt uit hoe Zoek mijn Vrienden werkt.

De app vraagt je allereerst om in te loggen met je iCloud-account (meestal ook je Apple ID). Vervolgens word je gevraagd om toegang tot je contacten te geven en je locatie te delen met je volgers. Standaard wordt je locatie gedeeld met je vrienden zodra je hiervoor toestemming geeft. Andersom moeten je vrienden ook toestemming geven voordat je hun locatie ziet. Door op jezelf te tikken kom je terecht in de instellingen. Hier kun je je locatie van een naam voorzien, bijvoorbeeld werk of school, kiezen van welk apparaat je de locatie wil delen of je locatie helemaal verbergen. Vrienden die in de buurt zijn worden getoond op een kaartje. Je ziet hen daarnaast in een lijstje waarin getoond wordt hoeveel kilometers (of meters) ze van jou verwijderd zijn. Door te tikken op een contactpersoon zie je de exacte locatie en krijg je extra opties zoals contactinformatie, meldingen en meer.

Zoek mijn Vrienden heeft een handige functie die je meldingen laat ontvangen als iemand een bepaalde locatie betreedt of verlaat. Handig om te kijken of je zoon of dochter veilig op school is aangekomen. Hiervoor moet je eerst toestemming hebben om iemands locatie te volgen. Vervolgens kun je op de persoon tikken voor extra informatie. Daarna geef je aan of je een melding wilt ontvangen als hij/zij de locatie verlaat of betreedt. Tot slot kun je zelf de locatie, bijvoorbeeld een basisschool, aangeven en een straal erom heen.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” Nieuws over de iPod touch en iPad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron