Tweamviewer presentatie

Als je leuke ideeën hebt zet het dan hier neer. Ook als je een forum-onderdeel mist, kun je dat hier aangeven.

Tweamviewer presentatie

Berichtdoor JobNij » 22-01-2011 13:58

Zoals de meesten van jullie wel weten heeft het programma TeamViewer een 'presentatiefunctie', met die functie is het mogelijk om op een computer iets uit te voeren, en dat anderen dan mee kunnen kijken.

Ik had het idee om misschien eens in de zoveel tijd eens een presentatie te geven (of iemand een presentatie te laten geven). Deze presentaties kunnen dan worden 'bijgewoond' door de leden van het forum en op die manier kunnen de leden iets leren over een bepaald programma, een bepaalde tweak, of gewoon hoe je je iPod moet gebruiken.

Als je zelf presentaties wil geven, is het het handigst als je Veency hebt geïnstalleerd op je iPod, zodat je met je PC je iPod kan besturen, en het beeld van de PC door kan sturen naar anderen die de presentatie meekijken.

Het leek mij een leuk idee, en ik ben beniewd wat jullie ervan denken!

Job
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor keetje49 » 22-01-2011 17:07

Ik ben altijd erg geïnteresseerd om iets nieuws te leren. Teamviewer heb ik op mijn pc maar verder lijkt het me allemaal abacadabra. Maar als jij denkt dat het uit te leggen is aan leden, die niet zo handig zijn als de jongeren onder ons, doe ik graag mee.
Is Veency een app? Nooit van gehoord nl......
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47


Berichtdoor JobNij » 22-01-2011 17:15

Veency is een zogenaamde tweak. Oftewel iets wat alleen is te installeren via Cydia, wat weer geïnstalleerd wordt als je je iPod jailbreakt.
Maar als jij geen presentaties wil geven, dan hoef je dat ook niet te doen en dan hoef je geen Veency te hebben :!:

Als je teamviewer opent kan je op het tabblad 'presentatie' klikken, en als ik dan mijn ID en wachtwoord geef, dan kan jij (en anderen) meekijken met wat ik doe. Want zien is (volgens mij) altijd makkelijker dan lezen. Ik kan makkelijker/sneller dingen laten zien dan dat ik ze uit kan leggen.

Heeft er al iemand een onderwerp voor een presentatie? Wil iemand weten hoe je bijvoorbeeld e-mail accounts toevoegt? Of hoe je een bepaalde tweak kan installeren? Of hoe je een .deb bestand maakt wat je kan uploaden naar een repository zodat mensen je thema's of tweaks kunnen downloaden?

Als er genoeg animo is, zal ik een presentatie geven over een onderwerp :!:
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor Goofy » 22-01-2011 20:12

Dit gaat dus weer over Jailbreak en dat is voor de meeste gebruikers dus niet aan te raden :!:
Ik heb mijn iPod ook niet gejailbreaked, geeft te veel problemen, dus kan ik ook niet meedoen :?
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor JobNij » 22-01-2011 21:55

Goofy, je begrijpt het verkeerd!

Ik heb geambieerd op mijn iPod staan, maar daarmee kan ik (volgens mij) geen presentaties geven. Daarom verstuur ik het beeld van mijn iPod naar de computer (via Veency) zodat ik het beeld van mijn iPod weer door kan zenden naar mensen met belangstelling. Op die manier kunnen leden dus meekijken op het scherm van je iPod.
Je moet je iPod dus alleen gejailbreakt hebben als je zelf een presentatie zou willen verzorgen. Als je alleen maar een presentatie bij wil wonen, dan kan hoef je je iPod niet eens bij de hand te houden!

Het hoeft dus niets met jailbreaken te maken te hebben, het is totaal afhankelijk van het onderwerp van de presentatie of het gaat over jailbreaken of niet!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor Goofy » 22-01-2011 22:25

Ok, nu begrijp ik het :wink: Ik hoor wel wanneer de presentatie is :idea:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor JobNij » 22-01-2011 22:35

Als je alvast een onderwerp bedenkt, dan kan ik me alvast voorbereiden ;)

Zijn er nog andere geïnteresseerden?
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor keetje49 » 23-01-2011 17:12

Nee, dank je wel. Niks voor mij dus, als ik dit lees.
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47


Berichtdoor JobNij » 23-01-2011 18:56

Hoe bedoel je, keetje?

Het enige wat je moet doen is 'inloggen' via teamviewer, en daarna naar je beeldsherm kijken. Dat kan iedereen!

Dan kan je bijvoorbeeld zien hoe je je mail in moet stellen, of hoe je muziek op je iPod zet. Ook kan je geleerd worden hoe je een bepaalde app moet gebruiken. Ik kan me voorstellen dat dat ook handig kan zijn voor jou!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor keetje49 » 23-01-2011 19:04

Ja dat kan ik ook wel Job. Maar ik had hierboven ook over Veency gelezen. Daar had ik iets over gelezen in de topic Tweaks/Veency, waar je een hele beschrijving hebt staan hoe dat werkt. En daar snap ik dus echt niks van.
Maar Teamviewer lukt wel.
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47




Terug naar “%s” Forum Ideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron