Apple TV 2 geeft problemen bij thuisdeling

Voor en door gebruikers... Alleen voor de Apple TV !!!

Apple TV 2 geeft problemen bij thuisdeling

Berichtdoor gerebeer » 13-10-2012 16:29

Al enige tijd ben ik in het bezit van een ATV 2 (incl. laatste udate) welke draadloos in mijn netwerkje hangt. Ik ben er tot op heden nog niet echt heel tevreden over. In eerste instantie had ik een internet abo bij T-mobile maar als ik op mijn (Windows 7) huiskamer PC (router staat vlak naast beeldscherm en hemelsbreed 4 meter van de TV en ATV 2 af) via Itunes (laatste versie) films afspeelde op mijn TV dan viel de netwerkverbinding geregeld uit. Omdat ik op het punt stond om over te stappen naar KPN heb ik het maar zo gelaten. Het probleem wat ik nu heb met de ATV 2 is weer enigszins anders. Ik heb nu overigens een router merk Experia Box V 8 die op dezelfde plek staat als de oude router.
De verbinding valt nu niet meer tijdens een film weg. Mijn handelingen zijn stapsgewijs als volgt:
Als ik de ATV opstart ga ik naar bibliotheek en kan daar een film selecteren en zonder problemen afspelen. Na afloop als ik een andere film selecteer blijft het tandwieltje in het midden van het tv scherm draaien. Als ik weer terugga naar het hoofdmenu kan ik weer mijn bibliotheek kiezen en een film selecteren maar het tandwieltje blijft draaien zonder de film daadwerkelijk op te starten.
Ga ik via instellingen - algemeen naar herstart en selecteer ik dan computers in het hoofdmenu dan krijg ik het signaal "schakel thuisdeling in in iTunes" hoewel dat uiteraard is gedaan. Als ik op de TV iTunes afsluit en opnieuw opstart werkt het wel. Hoe kan ik dit probleem oplossen want het is op deze manier wel erg omslachtig.

Alvast bedankt voor het meedenken en voor de reactie !

met vriendelijke groet,

Gerard
gerebeer
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-10-2012 16:03


Berichtdoor HereIsTom » 14-10-2012 13:31

Hallo Gerard,

Tja dat is inderdaad lastig. Meestal ligt het aan de netwerkverbinding. Heb je de Apple TV aangesloten met een kabel of via WiFi?

Als je een ingeschakelde firewall in je router of computer hebt, moet je ervoor zorgen dat de firewall de communicatie tussen je computers niet blokkeert. Thuisdeling maakt gebruik van TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 om met gedeelde iTunes-bibliotheken te communiceren.

Apple TV en Mac-computers gebruiken ook poort 123 om de tijd automatisch in te stellen. Een onjuiste datum en tijd op de computer of Apple TV kan leiden tot fouten voor thuisdeling en voor verbindingen in het algemeen.

Als je wilt dat Apple TV toegang tot je bibliotheek heeft wanneer de hostcomputer in de sluimerstand staat, moet "Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang" ingeschakeld zijn.

Open Systeemvoorkeuren > Energiestand en selecteer de optie "Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang".

Waar je dus op moet letten is dat de computer zelf niet in slaapstand of standby gaat!
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor gerebeer » 15-10-2012 18:11

Hallo Tom,

dank voor je reactie. Was gisteren een dagje uithuizig en kon daarom niet eerder reageren, maar ik wil nog steeds graag van dit vervelende probleem af.
Allereerst is de ATV via WIFi aangesloten op mijn thuisnetwerkje.

Je geeft aan dat een mogelijke oplossing is het toegankelijk maken van verschillende poorten voor thuisdeling.
Ik heb op mijn router (Experia Box V8 van KPN) ingelogd maar ben niet zeker hoe en waar ik dit moet instellen.
Onder "data" kan je bij NAT (Network address translations) bij port mapping een regel configureren. Ik moet daar dan invullen:
1. LAN IP - wat is dit ? Waar kan ik dat vinden ?
2. Protocoltype - da's duidelijk
3. LAN port - neem aan getal zoals je hierboven hebt aangegeven ?
4. Public port - geen idee wat daarmee wordt bedoeld
5. Enable - neem aan dat ik dit vakje moet aanvinken

Ik heb de virusscanner tevens firewall van Gdata internet security 2013, bij de firewall kan ik daar niets aanpassen.
Ik heb een windows pc en bij windows 7 staat bij mij permanent ingesteld dat de PC nooit in slaapstand gaat.

Nog een opmerking: in de configatie van de router is aangegeven dat deze op kanaal 9 is ingesteld. Kan wijziging hiervan mogelijk enig effect hebben op dit probleem of
treden er dan weer andere problemen op ?

Bij voorbaat wederom dank voor je reactie.

Gerard
gerebeer
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-10-2012 16:03


Berichtdoor HereIsTom » 15-10-2012 18:28

De KPN Experia box, ja dan is het probleem bekend! Deze is namelijk niet in te stellen en blokkeerd de boel zodat je o.a. de Apple TV soms niet meer kan bereiken.
Je kan proberen om contact op te nemen met KPN, maar het is bekend dat die het probleem afschuiven op Apple.
Of je neemt een betere provider, ik heb Tele2 en geen enkel probleem.

O.a. hier kun je lezen dat je niet de enige bent; http://forum.kpn.com/t5/Internet/VGV751 ... td-p/39357
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor gerebeer » 15-10-2012 20:57

Bedankt, Tom, ik ga het zeker bij KPN aan de orde stellen.

groet

Gerard
gerebeer
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-10-2012 16:03


Berichtdoor Naleker » 15-10-2012 21:18

Is het ook mogelijk iets anders neer te zetten dan de experiabox? Een andere ADSL-router?

iPod touch 64GB 5G | New iPad 32GB WiFi | iPhone 4s 16GB | iOS 7 | Apple TV 2
Naleker
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 62
Lid geworden op: 03-01-2011 12:55


Berichtdoor HereIsTom » 15-10-2012 22:59

Nee bij KPN kun je niet zomaar een andere ADSL router neerzetten, KPN heeft alles dicht getimmerd.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Naleker » 16-10-2012 08:17

Krijg volgende maand KP. Zal eens kijken. Heb ook Apple TV2. Kom er nog wel op terug als ik een oplossing denkt te hebben.

edit: Lees net op internet bij KPN dat uPnP id experiabox v8 standaard uit staat.

Op deze pagina staat hoe je hem aan kan zetten.

http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... /a_id/9669

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

iPod touch 64GB 5G | New iPad 32GB WiFi | iPhone 4s 16GB | iOS 7 | Apple TV 2
Naleker
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 62
Lid geworden op: 03-01-2011 12:55


Berichtdoor Goofy » 17-10-2012 16:47

Naleker, maar jij hebt er nu ook geen last van toch?
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” Help en Tips voor de Apple TV

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron