Icefilms (gratis films kijken) op je iPod, iPhone of iPad!

Hier vind alles wat je wel (en niet) wil weten over Tweaks

Icefilms (gratis films kijken) op je iPod, iPhone of iPad!

Berichtdoor mitssz » 06-01-2012 22:44

In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je Icefilms op je iPod touch 4G of iPhone 4/4s of iPad 2 krijgt.
Als je het wil moet je er even voor gaan zitten want het word een lange ;)
En let op, degene met een iPod of iPhone en "dikke" vingers is het wat minder geschikt omdat het best wel kleine knopjes zijn ;)

Stap 1:
Jailbreak je iDevice als je dit nog niet gedaan hebt(meer info hier over op het "hoe te jailbreaken" forum) ;).

Stap 2:
Open Cydia en ga onderin naar "beheren" klik daarna op "bronnen",
hier zie je een lijst met alle bronnen, en hier moet je er 2 toevoegen. door eerst rechtsboven op "wijzig" te klikken en daarna linksboven op "voeg toe". waarna je een link in kan voeren en weer op "voeg toe" moet klikken, waarna je iDevice een paar witte regels tekst laat zien en terug gaat.
degene die je moet toevoegen zijn:
http://pepper.net/
http://mirrors.xbmc.org/apt/ios/

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stap 3:
Druk nu op de toegevoegde TeamXBMC bron, klik daarna op XBMC-iOS, waarna je rechtbovenin voor installeer kan kiezen(bij mij staat er "wijzig" omdat ik hem al geïnstalleerd heb ;) ), en vervolgens op bevestig. Nadat je dit gedaan hebt krijg je weer de witte tekst die je gewend was van stap 2 ;) (dit procces duurt een tijdje omdat het een groot bestand is ;) )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Stap 4:
Ga nu terug naar de bronnenlijst door een paar keer op de linker bovenhoek te klikken.
Klik daarna de bron: "Pepper dot Net" aan die je net hebt toegevoegd. Scroll een beetje naar beneden todat je "mobile terminal" tegenkomt en installeer die op de zelfde manier als je hem installeerde in stap 3. als je dit gedaan hebt en je bent weer terug in cydia, klik de onderin op zoeken en typ je in het zoekvlak: "OpenSHH", als deze geinstalleerd is op de zelfde manier als in stap 3. Dan kan je Cydia afsluiten.

Stap 5:
Het is raadzaam om als je OpenSSH hebt geïnstalleerd om het root-wachtwoord van je iDevice te veranderen zodat niet elke vreemdeling op je iDevice kan inloggen. dit doe je zo:
Open de zojuist gedownloade "MobileTerminal" vanaf de achtergrond met je apps(hij staat er ergens tussen). en typ daar in:(na elke regel op return (enter) klikken :!: )
login root
alpine
passwd
typ nu je nieuwe wachtwoord
typ weer je nieuwe wachtwoord om dit te bevestigen

Als je dit gedaan hebt kan je mobileterminal afsluiten en verwijderen in cydia als je dit wilt.

Afbeelding

Stap 6:
We gaan nu verder op de computer.
Download Winscp (http://winscp.net/eng/download.php)
en download dit .zip bestand, niet uitpakken als je het hebt gedownload :!: (http://code.google.com/p/anarchintosh-p ... p&can=2&q=)
Installeer Winscp, ik denk dat iedereen wel weet hoe dit moet.
Als je hem geopend hebt(Windows 7 en vista gebruikers moeten hem als administrator uitvoeren ;) ), Zul je zien dat je een "server" moet invullen(dit is je iDevice). Hiervoor moet je 1 ding van je iDevice moeten weten, en dit is het ip-adress. Deze kan je als volgt achterhalen:
Ga naar instellingen op je iDevice en dan druk je op Wi-Fi, als je je eigen netwerk ziet moet je op het kleine blauwe pijltje naast de naam drukken om het ip-adress te zien.

Afbeelding Afbeelding

Hier staat hoe je winscp moet instellen, verander het ip adress naar je eigen, en voer het wachtwoord in wat je net hebt veranderd ;)

Afbeelding

Stap 7:
Als je bent ingelogd, ga je in het linker vak naar de map waar je het zip bestand hebt gedownload. en in het rechtervak(dit is je iDevice) ga je naar de aller bovenliggenste map door een paar keer op het bovenste mapje waar 2 puntjes achter staan te klikken. waarna je vervolgens op de map klikt en daarna weer in de map enz die hier onder staan genoemd.
1.User
2.Documents
Als je deze geopend hebt pak je met de linker muisknop het zip-bestand aan de linker kant vast en sleept deze naar het rechter vak waardoor deze naar je iDevice gekopieerd word.

Nu kan je alle programma's op je computer afsluiten en gaan we weer verder op je iDevice.

Stap 8:
Open XBMC op je iDevice(deze staat net als Mobile terminal tussen je apps) scroll nu over de balk naar links zodat je bij "systen" terecht komt. als je daar op klikt kom je in de instellingen, ga naar "appearance" en daarna druk je in de linkerbalk op "international" en dan kan je bij "language" voor Nederlands kiezen door 1 keer op het pijltje naar beneden te drukken(onthoud dit wand dit is altijd).
Ga terug naar de instellingen door op het kruisje rechtsbovenin van het schermpje te klikken.
Ga nu naar Add-ons, en klik op "Add-ons installeren mbv zipbestand". Druk dan op startmap, vervolgens op Documents en druk dan op het zip bestand wat je er net op hebt gezet.
Wacht todat er rechtsonderin "Add-on is ingeschakeld" staat.
Start nu XBMC opnieuw op en ga weer naar Systeem>Add-ons. Ga dan naar "Add-ons downloaden", en klik dan op "anarchintosh addons". Ga naar "Video add-ons", druk op Icefilms en dan op "Installeer". Als er weer rechtsonderin komt te staan: "Add-on is ingeschakeld" is het gelukt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu heb je Icefilms op je iDevice, maar er zijn geen ondertitels. deze gaan we nu installeren.

Stap 9:
Ga terug van het installatie scherm van Icefilms door rechtsbovenin op het kruisje te drukken en daarna een paar keer op ".." todat het niet meer kan. druk dan weer op "Add-ons downloaden" druk op "Alle add-ons" daarna op "Ondertitelscraper" en installeer "XBMC Subtitels" net zoals je bij Icefilms had gedaan. als hij is geinstalleerd, klik je nogmaals op "XBMC Subtitels" en druk je vervolgens op "configureren" en stel je bij eerste taal nederlands in.(net zoals je moest onthouden, 1 keer op het pijltje naar beneden) En klik daarna op ok. druk nu op het kruisje. en daarna het "huisje" linksbovenin.
Ga weer naar "systeem" en klik nu onderin op "skin", druk in de linker balk op "Add-on". Onder het blauwe naampje "Video-OSD" druk je op "Ondertiteling Add-on" en druk je op "XBMC Subtitels". en druk weer op het "huisje" om naar de hoofdpagina te gaan.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu zijn we helemaal klaar met de installatie. veel werk he?
Maar nu willen we eindelijk de films bekijken natuurlijk :lol:

Stap 10:
Druk hier voor op "VIDEO'S" in de balk.
Ga naar "Video add-ons" en dan natuurlijk op "Icefilms".
Nu vraagt hij eenmalig om de "meta-data"te installeren(dit zijn de plaatjes bij de films, en de beschrijving enz.) dit kan een tijdje duren(dit ligt aan de snelheid van je internet verbinding).
Als je dit gedaan hebt kan je kiezen wat je wilt zien.
nu zie je een aantal keuzes hoe je de film kan zoeken.
Ik raad je aan om niet de "HD 720p" te kiezen omdat er nog een bug in de ondertiteling zit waardoor deze maar werkt in de eerste deel van de meestal 3 of 4 ;).
Als je een film hebt gekozen moet je dus voor de Dvd rip kiezen.
je krijgt nu een aantal sources te zien waar je de film kunt bekijken, kies uit welke je de mooiste vind(ze werken meestal allemaal). en je film begint!
Maar nu moeten we de ondertiteling nog instellen :)
als de film afspeelt druk de 1 keer ergens op het scherm zodat de instellingen komen, rechts onderin staan een paar knopjes en je moet degene nemen, met het rondje met onderin een streep(zie screenshots hieronder). wacht totdat hij verbinding heeft gemaakt, ls hij dit gedaan heeft kan je een van de ondertitels klikken. en deze worden automatisch toegevoegd aan de film ;)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Is je film afgelopen? dan kan je XBMC gewoon afsluiten door op de home knop te drukken :wink:


nog een tip is: om je lader in je iDevice te doen omdat je iDevice wat sneller leeg gaat ;)

Dit was het einde van deze tutorial, ik ben er lang mee bezig geweest en er zit veel typ en photoshop werk in. Dus ik hoop dat er mooie reacties komen.
Iedereen veel film plezier natuurlijk :)
Nog vragen? reageer maar.

© Mitchel Simons

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor Joordy » 06-01-2012 23:32

Ik heb 1 opmerking, verder goed gedaan mitssz !
Er zitten HD filmpjes bij, maar als je hier ondertiteling bij wilt is het niet verstandig want de HD filmpjes zijn in delen verdeeld en de ondertiteling niet, dus kan je beter de dvd versie nemen. :wink:
Er zit geen verschil in op zo'n klein scherm !
EDIT; ik las over mitssz z'n tekst heen, solly
iPhone 5S 16GB White

:yeah:
Joordy
Super User
Super User
 
Berichten: 2111
Lid geworden op: 23-01-2010 12:24


Berichtdoor Goofy » 06-01-2012 23:53

Wow Mitssz je hebt werkelijk weer een prachtige handleiding gemaakt :!:

Het kost even tijd om het te installeren, maar het werkt perfect!
Nu had ik gelukkig al ervaring met het installeren van Icefilms op de Apple TV en dit werkt bijna hetzelfde :wink:

Bedankt Mitssz :goedzo: :bedankt:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor mitssz » 06-01-2012 23:56

Bedankt!

op de Apple tv is het bijna hetzelfde ja ;)

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor HereIsTom » 07-01-2012 00:10

Goed gedaan Mitssz, hier werkt het ook prima :yeah: :bedankt:

Ga nu ff lekker een filmpje kijken :lachen:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor mitssz » 07-01-2012 00:12

mooi dat het werkt :)
welke ben je aan het kijken? :lol:

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor HereIsTom » 07-01-2012 00:23

The Help, werkelijk een mooie film!

Nog een tip zorg dat je accu is opgeladen als je films gaat kijken of dat je de oplader eraan hangt, want de accu van je iPod of iPad gaat zo wel een stuk sneller leeg! :idea:


iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor mitssz » 07-01-2012 00:57

ik ga die film ook wel een kijken, mooie tip ;)
en van de lader ga ik er bij zetten! is wel handig ja

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor Goofy » 07-01-2012 15:29

Nou ik kan nu lekker van de films genieten, nogmaals bedankt Mitssz.
Alleen jammer dat ik XBMC niet op de TV kan afspelen via de Digitale AV adapter, zou leuk zijn als ik bij iemand anders op bezoek ben :wink:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Joordy » 07-01-2012 15:36

Goofy heb jij een Apple TV ?
iPhone 5S 16GB White

:yeah:
Joordy
Super User
Super User
 
Berichten: 2111
Lid geworden op: 23-01-2010 12:24




Terug naar “%s” Tweaks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron