Spoedcursus Cydia

Hier vind alles wat je wel (en niet) wil weten over Cydia

Spoedcursus Cydia

Berichtdoor JobNij » 20-12-2010 22:42

In dit artikel wordt aangenomen dat je op de hoogte bent van bepaalde begrippen uit de jailbreakscene. Ben je dit niet, kijk dan eens naar de verklarende woordenlijst (KLIK!)

Cydia is hét programma dat (terecht) direct wordt gekoppeld aan het jailbreaken. Via Cydia kan je ongeveer alles krijgen wat je wilt. Cydia kan je een beetje zien als een soort App Store, maar dan voor jailbreak applicaties, tweaks, thema's en andere dingen.

Inhoud:
1. De eerste keer.
2. Sources toevoegen.
3. Packages downloaden.
4. Extra info.

1. De eerste keer
De allereerste keer dat je Cydia opstart, zal er in je scherm komen te staan: 'Reorganising. Will automatically close when done.'
Wanneer je dat ziet, moet je gewoon wachten tot het laden voorbij is, daarna wordt Cydia afgesloten, en als Cydia afgesloten is, kan je gebruik gaan maken van Cydia door het programma nog een keer te openen.
Als je Cydia voor de eerste keer opent, zal je merken dat bovenin een donkere balk is waarin je allemaal gekke tekst ziet. Trek je niets van die tekst aan, je hoeft alleen maar te weten dat die tekst betekend dat Cydia alle downloadbare bestanden update. Cydia zoekt dus naar nieuwe packages en/of updates van oude packages.
Ook zal je (de eerste keer) een vraag in je beeld krijgen. Bij de vraag hoort een groot verhaal waarin wordt uitgelegd waarom het slim is om op 'Yes, make my life easier' te klikken.
Als je op 'make my life easier' klikt, worden vanaf dat moment alle SHSH gegevens van je iDevice opgeslagen, waardoor je altijd de mogelijkheid blijft houden om te downgraden.

2. Sources toevoegen
Sources zijn heel belangrijk voor je iDevice, via sources kan je namelijk packages downloaden, waar je veel aan kunt hebben.

Sources toevoegen is heel gemakkelijk:
1. Open Cydia
2. Klik onderin de navigatiebalk op 'manage'
3. Klik bovenin op 'edit'
4. Klik bovenin op 'add'
5. Typ de naam van de source die je wil toevoegen in (bijvoorbeeld 'http://cydia.ifoneguide.nl/')
Let op! zorg ervoor dat er altijd 'http://' (zonder aanhalingstekens) voor je source staat, anders werkt het niet!
6. Klik op 'add source'
7. Klaar!

3. Packages downloaden (en installeren ;))
Packages downloaden is misschien nog wel makkelijker dan Sources toevoegen :D

1. Open Cydia
2. Klik onderin op 'search'
3. Klik bovenin op 'Package Names & Descriptions'
4. Typ de naam van de package waar je naar op zoek bent
5. Klik op de package die je zoekt
6. Klik rechtsbovenin op 'Install'
7. Klik rechtsbovenin op 'Confirm'
Nu wordt automatisch het zojuist gekozen bestand gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd, zodat je er voortaan gebruik van kan maken.

4. Extra informatie
Wat je nog meer moet weten over Cydia:

-Als je een aantal packages wil downloaden, kan je, voordat je op 'confirm' klikt (zie hierboven) ook op 'continue queuing' klikken, zodat je meerdere bestanden in één keer kan downloaden.
-Cydia heeft een eigen store. Er zijn dus packages die je moet kopen.
-Je kan Cydia ook in het Nederlands krijgen. Voeg eerst de source van ifoneguide.nl toe (zie hierboven) en download dan een pakket met de naam 'Cydia in het Nederlands' (of zoiets).
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor Gast » 28-12-2010 12:29

ik ben pas net eem ipod gebruiker. Ik heb mijn ipod al een keer gejailbreakt via limera1n. Werkte prima, maar ik snap alleen niet hoe je nou gratis apps kan downloaden. Kan iemand ij helpen?
Groeten Pike
Gast
 


Berichtdoor Joordy » 28-12-2010 12:46

Je mag hier op het forum niet over apps praten die illegaal te downloaden zijk :!: :!:
iPhone 5S 16GB White

:yeah:
Joordy
Super User
Super User
 
Berichten: 2111
Lid geworden op: 23-01-2010 12:24


Berichtdoor Gast » 28-12-2010 13:44

ik ben pas net eem ipod gebruiker. Ik heb mijn ipod al een keer gejailbreakt via limera1n. Werkte prima, maar ik snap alleen niet hoe je nou gratis apps kan downloaden. Kan iemand ij helpen?
Groeten Pike
1 waarschuwing toch goofy?
alle ea games zijn nu ,79 dus ik zou zeggen kopen!!
Gast
 


Berichtdoor Goofy » 28-12-2010 13:58

Ja de prijzen van de Apps zijn zo laag, dus je kan ze best in de App Store kopen :idea:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor waarom account » 05-05-2012 16:05

Voor iemand van 14 is het nog redelijk duur,
1 uur werken 2 apps? Dat heb ik er niet voor over :p
trololo
waarom account
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-04-2012 18:20


Berichtdoor Goofy » 05-05-2012 16:10

Tja dan moet je ook geen iPod of iPad kopen :nietmeerdoen:
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor waarom account » 05-05-2012 16:16

2e hands van infinitie he, bij de aankoop hield ik er rekening mee dat ik hem ging jailbraeken.
Wie geen geld over heeft moet slim zijn xD
Ik had hem toch maar van versie 4 naar versie 5 van iOS gedouwnload dus ik moet nog even wachten :(
trololo
waarom account
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 17
Lid geworden op: 17-04-2012 18:20


Berichtdoor HereIsTom » 06-05-2012 14:10

Tja ik wil ook graag een nieuwe auto, maar daar moet ik dan wel eerst 10 jaar hard voor werken en sparen!
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor keetje49 » 06-05-2012 16:04

En zo is het maar net, Tom.
Niks mis mee, eerst sparen. Dan kopen.
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47




Terug naar “%s” Cydia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron