Jailbreak verwijderen??

Hoe Jailbreak ik mijn iDevice

Jailbreak verwijderen??

Berichtdoor MrKiller » 11-07-2011 16:19

Hoi allemaal,
Iemand die ik ken heeft een iPod Touch 4G (8GB, iOS4.3.1)
Ze wil hem graag jailbreaken, maar heeft veel nadelen gehoord, zoals:
*Mislukken & Kapot Gaan
*Garantie vervalt
*Sloom
Ik vraag. Zijn deze wel waar? Ik heb een 32GB, maar die uit zichzelf al sloom door al mijn apps.
Dus ze vroeg kan ik de jailbreak verwijderen?
Ze heeft betaalde apps en hele goeie scores. Die wil ze niet weg.
Zijn deze dingen ook waar?
*Batterij-percentage blijft
*Muziek en apps worden verwijderd
*WiFi ding wordt een getal
*Games scores verdwijnen.
Ze wilt een reservekopie maken. Maar heeft al die apps enzo niet op haar computer staan. Dus als je hem herstelt van de laatste reservekopie. Zijn dan al haar dingen voorgoed weg?

-MrKiller[/i]

iPad 3 32GB
iOS 6.0.1
Game Center: appleeaterx
Geen jailbreak
@sushipizzamango
Dode iDevices:
iPod touch 3G 32GB
MrKiller
iPod touch Kenner
iPod touch Kenner
 
Berichten: 308
Lid geworden op: 28-06-2011 18:49


Berichtdoor HereIsTom » 12-07-2011 00:24

Alles wat ze gekocht heeft via de App Store kan ze gewoon weer gratis downloaden met haar eigen account in de App Store.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor JobNij » 12-07-2011 09:08

Eerst de nadelen:
-Mislukken/kapot gaan: Het kan mislukken, maar je iPod is zo gebouwd dat ook zo iets als een jailbreak de iPod niet blijvend kapot kan maken. In het ergste geval moet je je iPod via iTunes herstellen, maar over het algemeen zijn jailbreaks genoeg getest om erop te kunnen vertrouwen (ik heb al veel iPods/iPhones en iPads gejailbreakt, en er is nog nooit iets misgegaan!)
-Garantie vervalt inderdaad, maar als je je iPod hersteld met iTunes (en géén reservekopie terugzet :!:) dan zijn er geen sporen meer van de jailbreak, waardoor je weer garantie hebt :!:
-Sloom: Je iPod wordt niet merkbaar slomer van de jailbreak zelf, maar als je veel dingen installeert via die jailbreak (zogenaamde tweaks) dan wordt je iPod daar vaak wel slomer van.

Als je via een tweak op je iPod het batterijpercentage 'aangezet' hebt, dan blijf je inderdaad het batterijpercentage houden bij een update
Als je een gewone update uitvoert, dan worden je muziek en apps niet verwijderd, en met jailbreak is dat nog steeds zo
Je kan (wederom met behulp van een tweak) inderdaad het 'wifi ding' veranderen in een getal, maar dit is standaard NIET ingesteld (net als batterijpercentage)
Game scores verdwijnen als je je iPod gaat HERSTELLEN, niet als je 'm UPDATE. Het is dus aan jou (of die persoon die je kent) om te beslissen of de iPod geüpdatet wordt, of dat je 'm gaat herstellen. (bij zowel een update als een herstel gaat de jailbreak verloren)

En als je hersteld van een oude reservekopie, dan gaan inderdaad de dingen vanaf de laatste reservekopie verloren :!:

Nog meer vragen?
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor MrKiller » 12-07-2011 13:15

@JobNij
Ok, heel erg bedankt voor je informatie.
Het is heel erg behulpzaam.
Dus als iOS 5 uitkomt, en ze wilt het weg zonder dat haar game scores weggaan. Dan moet ze hem updaten? En dan is de jailbreak ook weg, zoja
DIT IS DAN GE-WEL-DIG

iPad 3 32GB
iOS 6.0.1
Game Center: appleeaterx
Geen jailbreak
@sushipizzamango
Dode iDevices:
iPod touch 3G 32GB
MrKiller
iPod touch Kenner
iPod touch Kenner
 
Berichten: 308
Lid geworden op: 28-06-2011 18:49


Berichtdoor JobNij » 12-07-2011 14:14

Ja en nee, de jailbreak is niet meer geactiveerd na een update, dit houdt in dat de bestanden die je ooit hebt geïnstalleerd voor bijvoorbeeld tweaks nog wel ruimte innemen op je iPod, maar dat ze niet meer werken. De jailbreak is dus eigenlijk niet weg, maar LIJKT alleen weg. Dit houdt in dat je er geen 'last' meer van hebt, maar dat mensen bij Apple wel zouden kunnen zien dat de iPod ooit gejailbreakt is :!: Je garantie is dus nog niet terug :!:
Als je dus iOS5 erop zet, dan heb je geen last meer van de jailbreak (het neemt alleen een beetje geheugen in beslag), maar je garantie is (mogelijk) nog wel gestopt. (mogelijk, omdat Apple medewerkers wel eerst zouden moeten gaan zoeken naar de jailbreak en of hij ooit is gejailbreakt... en ik weet niet zeker of ze altijd gaan zoeken...)

Succes!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor MrKiller » 12-07-2011 14:16

Ok. Mijn vraag is opgelost.
Dus als ik hem update dan bliven de game scores.

Dat is dan heel goed :D

iPad 3 32GB
iOS 6.0.1
Game Center: appleeaterx
Geen jailbreak
@sushipizzamango
Dode iDevices:
iPod touch 3G 32GB
MrKiller
iPod touch Kenner
iPod touch Kenner
 
Berichten: 308
Lid geworden op: 28-06-2011 18:49




Terug naar “%s” Hoe te Jailbreaken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron