voordelen van jailbreaken

Eerst lezen...! Uitleg over Jailbreaken

voordelen van jailbreaken

Berichtdoor Luckyniccie » 11-04-2011 11:24

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van jailbreaken en dat ik me er daarom ook niet aan waag. Maar toch vraag ik me af wat het zo aantrekkelijk maakt om je apparaat te jailbreaken?

Wat zijn de voordelen van jailbreaken en wat kun je er allemaal legaal mee doen?
Luckyniccie
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 77
Lid geworden op: 18-02-2011 08:38


Berichtdoor JobNij » 11-04-2011 13:12

Het voordeel van jailbreaken is bijvoorbeeld het feit dat je tweaks kan installeren. Tweaks kunnen handige dingen zijn (zoals een snel menu voor je instellingen), grappige dingen zijn (je 'bureaublad' gaat ineens luisteren naar de zwaartekracht en al je icoontjes vallen naar beneden) maar ook dingen zoals 'slide to update for mail', dit houdt in dat je (net als in de twitter app) je mailberichten naar beneden kan schuiven, en dan wordt er automatisch geüpdatet!

Daarnaast kan je natuurlijk ook thema's installeren en nog veel meer!

Eigenlijk moet je kijken waar je je iPod voor gebruikt. Als je alleen maar je mail bekijkt en muziek luistert, dan heb je niets aan een jailbreak en wordt je iPod er alleen maar langzamer op. Als je daarentegen weet wat de voordelen zijn van een jailbreak en ook van plan bent deze te gaan gebruiken, dan moet je het ZEKER doen.
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor keepitcool » 11-04-2011 17:09

Jobnij, (je 'bureaublad' gaat ineens luisteren naar de zwaartekracht en al je icoontjes vallen naar beneden)

Klinkt leuk had al even zitten zoeken naar die tweak maar via google kon ik er niet achter komen heb je misschien de exacte naam voor mij daarvan , die zou ik ook wel eens willen testen.
iPod touch 4G It's an Apple :-)
keepitcool
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 98
Lid geworden op: 08-10-2010 21:27


Berichtdoor JobNij » 11-04-2011 17:23



Dit is 'm, en hij heet graviboard (wel betaald, 2.99 dollar, maar natuurlijk zijn er ook andere manieren...)
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor keepitcool » 11-04-2011 18:34

Bedankt JobNij , werkt inderdaad wel grappig heb hier geen iPad maar op de iPod werkt het ook .... naja het is meer een gadget en leuk om zo af en toe eens te laten zien :D
iPod touch 4G It's an Apple :-)
keepitcool
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 98
Lid geworden op: 08-10-2010 21:27


Berichtdoor svdveen » 19-12-2011 19:23

Ik zit ook te overwegen mijn Ipod (die ik over een paar weken krijg) te jailbreaken. Heb mijn Galaxy S2 ook gedaan.
Maar bij de Galaxy deed ik het omdat er zo veel troep op stond dat die paar apps die ik gebruik tussen de 100 anderen moest zoeken. En dus wilde ik alles wat ik niet gebruikte er af gooien, ook nog omdat het beter is voor je batterijduur.
Maar geldt deze reden (die van alle troep die is voorgeinstalleerd) ook voor de IPod? Staat daar ook zoveel op als je 'm nieuw binnenkrijgt?

En nog een tweede vraag, ik ben wel van het naar je hand zetten van die apparaten, dus een customized screenlock, een customized background, kunnen dat soort dingen alleen maar als ie gejailbreakt is?

Thanks alvast,
Sander.
svdveen
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 13
Lid geworden op: 15-12-2011 15:35


Berichtdoor mitssz » 19-12-2011 19:29

met een jailbreak kan je niet de standaard apps verwijderen(dit zijn er toch niet zoveel ;) )

een customized screenlock kan alleen met een jailbreak dmv een thema ;) maar daarintegen kan een customized background gewoon zonder jailbreak.

iPod Touch 4G 8GB
iPhone 4S 16GB
iPhone 6S Plus 64GB
iPad 4G 64GB
iPad Mini 16GB
Apple TV 3
MacBook Pro Retina 13" i5 2.4, 256GB, 8GB
19 jaar jong
mitssz
Apple Freak
Apple Freak
 
Berichten: 3672
Lid geworden op: 18-10-2010 00:39


Berichtdoor JobNij » 20-12-2011 17:02

Het hangt er een beetje vanaf wat je met een 'customized screenlock' bedoelt. Als je gewoon alleen het achtergrondje wil veranderen, dan kan dat zonder te jailbreaken, maar wil je bijvoorbeeld een android unlock met 'bolletjes' (waar je een patroontje moet tekenen), dan moet je wel jailbreaken.

Stock apps (de meegeleverde apps) zijn niet erg storend en ik gebruik de meeste van die apps regelmatig, maar als je ze echt weg wil hebben van je springboard (homescreen/bureaublad), dan kan dat wel degelijk met behulp van een jailbreak. Je kan ofwel 'poof' gebruiken (waarmee je apps nog wel kan oproepen via spotlight, het 'zoekscherm', maar verder zijn de apps niet meer terug te vinden op je springboard) of je kan (waarschijnlijk) ook de apps wel verwijderen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Voor zover ik weet zijn veel apps niet direct nadelig voor je batterijduur, zolang je de apps maar niet allemaal tegelijk aan hebt staan :!:

Succes ermee!
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03




Terug naar “%s” Jailbreak informatie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron