Reservekopie op PC lukt niet

Voor en door gebruikers... Alleen voor de iPhone !!!

Reservekopie op PC lukt niet

Berichtdoor traptrede » 30-08-2016 10:59

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een iPhone SE 64GB, daarom wilde ik mijn 5S doorschuiven naar mijn vrouw, die heeft nu nog een 4S.
De gegevens van mijn oude toestel zijn zonder problemen overgezet naar mijn nieuwe toestel en de oude heb ik leeggehaald. Nu moet er een reservekopie komen van de 4S van mijn vrouw om deze op de 5S te plaatsen, hier zit het probleem.
Als ik de 4S aansluit op de PC dan wordt hij gevonden en herkent, maar ik kan hem dan alleen instellen als nieuwe iPhone, geen keuze voor een reservekopie of om te synchroniseren.
We hebben dit op de desktop en op een nieuwe laptop geprobeerd, beide hetzelfde resultaat.
Ook heb ik geprobeerd om in iCloud een reservekopie te maken, maar daar heb ik maar 5GB geheugen in zitten, dat is veel te weinig.

Heeft iemand een oplossing of goede tip?
iPad Air II 128GB, iPhone SE 64GB, Nintendo 3DS, Wii U en afspeelmogelijkheid voor alle oude Nintendo spellen, al dan niet op de bijbehorende console😄
traptrede
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1830
Lid geworden op: 22-10-2011 20:34


Berichtdoor Goofy » 30-08-2016 22:32

Waarschijnlijk heb je 'm nooit eerder op die iTunes aangesloten gehad? Dan wordt het erge lastig en zou ik het zo ook even niet weten.
Maar waar wil je precies een backup van hebben?

P.S. Mag ik vragen wat he voor die SE hebt betaald?
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor traptrede » 31-08-2016 08:22

Van mijn eigen telefoon heb ik een reservekopie van het hele toestel gemaakt en die op de nieuwe gezet. Zo heb ik al mijn notities, Whatsapp berichten, foto'sen andere apps met opgeslagen gegevens in een keer overgezet.
Dit wilde ik bij het toestel van mijn vrouw ook doen, maar wordt lastig begrijp ik, die is inderdaad nog nooit aangesloten geweest op iTunes voor zover ik weet.

De iPhone SE heb ik bij een abonnement besteld via Belsimpel, hiervoor betaal ik €21,- voor in de maand, ex abonnement kosten.
Bellen doe ik dan met Hollandsnieuwe, dat bevalt ons tot nu toe erg goed, zeker omdat je geen aparte belbundel hebt, ik gebruik alleen MB's.
Bij Hollandsnieuwe zelf kon ik alleen de iPhone SE in 16GB uitvoering vinden, daarom via Belsimpel gedaan.
iPad Air II 128GB, iPhone SE 64GB, Nintendo 3DS, Wii U en afspeelmogelijkheid voor alle oude Nintendo spellen, al dan niet op de bijbehorende console😄
traptrede
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1830
Lid geworden op: 22-10-2011 20:34


Berichtdoor Goofy » 31-08-2016 13:07

Ok, misschien even kijken wat echt belangrijk is op die van je vrouw en dat aanvinken in iCloud, dan kun je daar nog een kopie maken.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor traptrede » 03-09-2016 19:15

Toch maar een uitbreiding van de cloud genomen voor voorlopig, daar heb ik inmiddels met succes een reservekopie in kunnen maken en overgezet op de juiste telefoon.

Nu het volgende probleem, de 4S van mijn dochter heeft een kapotte aan/uit knop en de camera wordt minder, dus die wil graag de oude telefoon van mijn vrouw gebruiken. Nu kan ik van de kapotte 4S geen reservekopie maken, zowel op de computer als in iCloud niet. Hij geeft steeds aan dat er iets mis gaat, maar niet wat, maar maakt daardoor ook geen kopie. Weet iemand hoe ik nu de gegevens overzet naar een andere telefoon?
iPad Air II 128GB, iPhone SE 64GB, Nintendo 3DS, Wii U en afspeelmogelijkheid voor alle oude Nintendo spellen, al dan niet op de bijbehorende console😄
traptrede
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1830
Lid geworden op: 22-10-2011 20:34


Berichtdoor Goofy » 03-09-2016 21:18

Helemaal geen melding?
Vaak is de fotobibliotheek te groot, dus zet die eens uit in de kopie.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPhone

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron