Ipod touch 4 en Macbook Pro Retina

Voor en door gebruikers... Alleen voor de 4e Generatie !!!

Ipod touch 4 en Macbook Pro Retina

Berichtdoor Quidam » 16-12-2013 00:37

Mijn iPod is al een paar jaar gebonden aan iTunes op mijn pc OS Windows 7. Sinds een week ben ik eveneens in het bezit van een MacBook Pro. Om mijn muziekcollectie op de iPod (groot +/- 54GB) dubbel veilig te stellen, zou ik deze tevens willen backuppen op de nieuwe Mac, zonder evenwel gebruik te maken van iCloud. Ik heb de Mac reeds gemachtigd om mijn account te gebruiken. Hoe ga ik nu te werk. Volstaat het om de iPod gewoon te synchroniseren of dien ik een enkel een reservekopie op de Mac uit te voeren? Graag advies. :idea:
Quidam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-06-2011 22:40


Berichtdoor Goofy » 16-12-2013 01:18

De makkelijkste manier is Thuisdeling van iTunes gebruiken als beide computers op hetzelfde netwerk zitten.



Thuisdeling instellen in iTunes

Open iTunes op de Windows computer.
Selecteer het symbool van Thuisdeling links in iTunes:

Als het symbool van thuisdeling niet zichtbaar is, kiest je Geavanceerd > Schakel thuisdeling in in de menubalk. (Je kunt thuisdeling in- of uitschakelen voor je computer in het menu Geavanceerd.)
Opmerking: als je thuisdeling inschakelt, is het Thuis-symbool die uw computer voorstelt niet langer zichtbaar.

Voer de naam en het wachtwoord van je Apple ID-account in wanneer hierom wordt gevraagd.

Opmerking: zorg ervoor dat je dezelfde Apple ID-accountnaam gebruikt op alle computers waarvoor je thuisdeling wilt gebruiken bij het inschakelen van thuisdeling.

Klik op Stel thuisdeling in.

Volg de bovenstaande stappen om thuisdeling in te schakelen op de Macbook en/of andere computers in het thuisnetwerk.


Opmerking: zodra Thuisdeling is ingeschakeld, verdwijnt de optie Thuisdeling links in iTunes totdat een bibliotheek in thuisdeling wordt gevonden op een andere computer.


Zodra de nieuwe computer de Thuisdeling ziet van de oude computer, klikt je op die Thuisdeling links in iTunes op de nieuwe computer.

Selecteer de inhoud in de Thuisdeling die je wilt overzetten naar je iTunes-bibliotheek van de nieuwe computer en kies Wijzig > Selecteer alles om alles te selecteren. Klik vervolgens op de knop Importeer rechts onder in iTunes.

Wacht tot de inhoud is overgezet.



Afspeellijsten overzetten

Als je niet alleen de inhoud maar ook je afspeellijsten op de nieuwe computer wilt, wil je wellicht een kopie van al je afspeellijsten overzetten vanaf de oude computer.
Hiervoor kies je Archief > Bibliotheek > Exporteer bibliotheek op de oude computer. Bewaar het XML-bestand dat wordt aangemaakt op je bureaublad.

Verstuur het bestand met afspeellijsten naar jezelf als bijlage bij een e-mail of gebruik een externe schijf of gebruik bestandsdeling om het bestand met afspeellijsten te verplaatsen naar de nieuwe computer.
Zodra het bestand zich op de nieuwe computer bevindt, open je iTunes en kies je Archief > Bibliotheek > Importeer afspeellijst. Tijdens het importeren worden alle onderdelen die je niet hebt gedeeld via Thuisdeling verwijderd uit de afspeellijst.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Quidam » 16-12-2013 15:35

Bedankt, Goofy voor de snelle reactie. Een hele boterham als ik zo bekijk. Helaas zitten beide computers in een verschillend netwerk. Natuurlijk kan ik de Macbook tijdelijk onderbrengen in het netwerk van de pc, maar dat kan pas volgende week.
Klopt het dat het importeren van afspeellijsten zééééér lang kan duren?
:)
Quidam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-06-2011 22:40


Berichtdoor Goofy » 16-12-2013 23:07

Of het importeren lang duurt ligt aan hoeveel bestanden het zijn en hoe snel je netwerk is.
Hoezo zit hij in een ander netwerk, staat hij niet bij je thuis?
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Quidam » 16-12-2013 23:45

Inderdaad, de pc met de gehele bibliotheek staat in mijn 2de verblijf.
Quidam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-06-2011 22:40




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch 4G

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron