filmformaat perikelen.

Voor en door gebruikers... Alleen voor de 4e Generatie !!!

filmformaat perikelen.

Berichtdoor seeker112 » 29-04-2013 15:46

Hoi,sinds kort bezitter van ipod touch 4.
heb met handbrake dvd's geconverteerd met ipod touch presets.
hierbij keep aspectratio aangevinkt om vervormde beelden te voorkomen.
krijg dan van een film van 720x576 een formaat van 480x208.
als ik de.m4v of mp4 dan kijk op de ipod krijg ik de film met zwarte balken onder en boven. klik ik dan op de 2 schuin op elkaar rechthoekjes logo,dan vergroot de film maar valt er links en rechts beeld weg.nogmaals krijg ik vervormt beeld.

Met imtoo dvdripper krijg ik bij ipodtouch presets een formaat van 480x320.als ik deze kijk dan heb ik onder en boven een smallere zwarte balk.
echter dan kan ik niet op de beeldverhouding rechthoekjes drukken.
vraag 1: hoe komt het dat die beeldvergroting dan niet werkt en hoe los ik dat op.met deze verhouding valt er bij de eerste vergroting nml links en rechts minder weg en bij het volgende minder vertekend beeld.

vraag 2:is er een makkelijk oplossing voor dit probleem zodat ik beeldvullend kan kijken.hierbij is het natuurlijk niet de bedoeling dat er bij het converteren al beeld weggehaald wordt om aan het formaat 2:3 te voldoen.

ps. ik kijk mijn films op de ipod met AVplayer.
dit zodat ik geen gedonder heb met extensies en synchroniseren
seeker112
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 1
Lid geworden op: 29-04-2013 15:21


Berichtdoor HereIsTom » 30-04-2013 22:54

Het formaat van de iPod touch 4G is 960x640, dus aan die zwarte balken ontkom je niet en het formaat zou ik dus gewoon op 720x576 laten, anders gaat er dus beeld af of het vervormd.
Imtoo ken ik niet dus weet niet waarom je dan niet kan vergroten.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch 4G

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron