iPod synchroniseert niet

Voor en door gebruikers... Alleen voor de 4e Generatie !!!

iPod synchroniseert niet

Berichtdoor Feessie_05 » 28-03-2016 08:44

Als ik mijn iPod aansluit op mijn Mac/iTunes, zou de synchronisatie moeten starten. Ik krijg echter steeds foutboodschappen als 'Wachten totdat wijzigingen zijn toegepast'. Dat duurt uren en dagen. Ik heb 'm zelfs een week laten 'wachten'. Door de iPod opnieuw op te starten, synchroniseerde de iPod 15 nummers, maar toen stopte de iPod er weer mee. Het syncen via wifi of kabel maakt geen verschil.

Hebben jullie enig idee?

NB. Ik heb alleen muziek op de iPod staan, verder niets, ook geen andere apps, behalve de -apps...
Feessie_05
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-03-2016 08:35


Berichtdoor Goofy » 29-03-2016 12:23

Meestal is dit een teken van een corrupt bestand bij je muziek.
Soms helpt het je iPod te herstellen.
Maak dan eerst via iCloud een back-up, dit doe je via: Instellingen ▸ iCloud ▸ Opslag en reservekopie ▸ Maak nu reservekopie.
Herstel hierna je iPod via Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Wis alle inhoud en instellingen.

Wanneer je iPod is hersteld dien je met behulp van iTunes je iCloud back-up terug te zetten. Koppel hiervoor je iPod met behulp van de USB kabel aan iTunes en selecteer de optie ‘zet reservekopie terug via iCloud’.

Hoor graag of dit is gelukt?
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Feessie_05 » 05-04-2016 19:24

Dag Goofy,

Dank voor je reactie. Maar het heeft niet geholpen. Nog steeds stopt de iPod na enige tijd met syncen. Ik heb mijn muziek op een externe schijf staan. Het is net of de iPod enige tijd wacht, je ziet dan ook dat cirkeltje draaien, ten teken dat 'ie gaat syncen', maar als het te lang duurt, dan stopt de iPod, maar in iTunes zie je wel dat hij aan het synchroniseren is... Maar er is dan geen verbinding meer met de iPod. Het is een mysterie, eerlijk gezegd.

Terwijl het syncen van mijn iPhone prima verloopt
Feessie_05
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-03-2016 08:35


Berichtdoor Goofy » 05-04-2016 21:30

Ja das vreemd dat je iPhone het dan wel goed doet, dan zit er toch iets fout op je iPod.
Herstellen helpt dus ook niet?
Probeer dan in stappen te synchroniseren, dus niet alles tegelijk.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor Feessie_05 » 05-04-2016 21:34

Dat helpt (ook) niet. Het lukt zelfs niet om een cd te synchroniseren. Ook dan zet 'ie twee of drie nummers op de iPod en vervolgens stopt het synchroniseren weer.
Feessie_05
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-03-2016 08:35


Berichtdoor Goofy » 05-04-2016 23:42

Ja das vreemd, je kan herstellen in iTunes nog eens kunnen proberen.

Selecteer je iPod wanneer deze in iTunes verschijnt.
Klik in het paneel Overzicht op Herstel.
Klik ter bevestiging nogmaals op Herstel. iTunes wist nu het apparaat en installeert de nieuwste versie van iOS of de iPod-software.
Wanneer de fabrieksinstellingen op het apparaat zijn hersteld, start het opnieuw op. Je kunt het nu configureren net zoals een nieuw apparaat.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch 4G

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron