Inmiddels contact gehad met Apple support en zij zijn nagegaan of ons is gehackt. Dit blijkt niet het geval te zijn, want alle aankopen zijn te herleiden naar een en het zelfde apparaat het onze dus. De hoge kosten schrik niet 457,00 euro lijken voornamelijk te komen van in-App aankopen. Het gaat hier om aankopen c.q. uitbreidingen bij een gratis gedownloade spelletjes. Onze zoon zou blijkbaar op 27 november voor het spelletje Call of Mini Zombies 9 keer $ 4,125 twv 15,99 per keer hebben aangeschaft. Dit probleem heeft zich verspreid over meerdere dagen voorgedaan, bij hetzelfde spelletje maar ook bij andere spelletjes. Nou zou je verwachten dat die extra in App aankopen als je die spelletjes speelt terug te zien zijn. Dus niet. Hij heeft gewoon de basisspelletjes en alle extraatjes verworven door het spelletje te spelen. Ze zijn dus niet op zijn i pod terecht gekomen maar wel op de rekening. RaRa politiepet. Dit is het geval bij een groot aantal spelletjes. Wat nu? We hebben er te weinig verstand van hoe dat aankopen in zijn werk gaat. Weet iemand hier op het forum waar je hiermee terecht kunt? We voelen ons een beetje heel erg machteloos. Alles moet in het engels uitgelegd worden. Ga daar maar aan staan. Er zou toch een nederlandse helpdesk moeten zijn die ons hiermee kan helpen en ons verhaal kan bevestigen. Het is een beetje een lang verhaal maar we zitten er echt mee in onze maag. Het geld groeit nog steeds niet aan de bomen helaas. Bovendien voelt het alsof je wordt beetgenomen. Je weet ook niet wat de risico's zijn als je alleen maar betaald wat je daadwerkelijk hebt gekocht.