Aankoopgeschiedenis iTunes account help!!

Voor en over de App Store op de iPod touch.

aankoopgeschiedenis i tunes account help!!

Berichtdoor RianneVanDam » 11-12-2011 18:44

Inmiddels contact gehad met Apple support en zij zijn nagegaan of ons is gehackt. Dit blijkt niet het geval te zijn, want alle aankopen zijn te herleiden naar een en het zelfde apparaat het onze dus. De hoge kosten schrik niet 457,00 euro lijken voornamelijk te komen van in-App aankopen. Het gaat hier om aankopen c.q. uitbreidingen bij een gratis gedownloade spelletjes. Onze zoon zou blijkbaar op 27 november voor het spelletje Call of Mini Zombies 9 keer $ 4,125 twv 15,99 per keer hebben aangeschaft. Dit probleem heeft zich verspreid over meerdere dagen voorgedaan, bij hetzelfde spelletje maar ook bij andere spelletjes. Nou zou je verwachten dat die extra in App aankopen als je die spelletjes speelt terug te zien zijn. Dus niet. Hij heeft gewoon de basisspelletjes en alle extraatjes verworven door het spelletje te spelen. Ze zijn dus niet op zijn i pod terecht gekomen maar wel op de rekening. RaRa politiepet. Dit is het geval bij een groot aantal spelletjes. Wat nu? We hebben er te weinig verstand van hoe dat aankopen in zijn werk gaat. Weet iemand hier op het forum waar je hiermee terecht kunt? We voelen ons een beetje heel erg machteloos. Alles moet in het engels uitgelegd worden. Ga daar maar aan staan. Er zou toch een nederlandse helpdesk moeten zijn die ons hiermee kan helpen en ons verhaal kan bevestigen. Het is een beetje een lang verhaal maar we zitten er echt mee in onze maag. Het geld groeit nog steeds niet aan de bomen helaas. Bovendien voelt het alsof je wordt beetgenomen. Je weet ook niet wat de risico's zijn als je alleen maar betaald wat je daadwerkelijk hebt gekocht.
RianneVanDam
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-12-2011 13:43


Berichtdoor Goofy » 11-12-2011 19:49

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar in-App aankopen gaat echt niet vanzelf hoor, bij iedere aankoop moet je het wachtwoord invullen en wordt er gevraagd om een bevestiging!
Dus ik denk helaas dat hier verder weinig aan te doen is en dat je toch maar eens duidelijk met je zoon moet gaan praten.

Afbeelding

De in-App aankopen kun je ook uitschakelen;
Ga daarvoor naar Instellingen > Algemeen > Beperkingen.
Voer een toegangscode in, wanneer je dat nog niet eerder hebt gedaan.
Blader omlaag naar de optie ‘Kopen vanuit apps’ en zet de schakelaar uit.
Sluit de Instellingen.


Afbeelding


Bedoel je je wachtwoord veranderen als het fout is gegaan?
Als je denkt dat je account is gehackt moet je direct je wachtwoord veranderen.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” App Store

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron