muziek automatisch in iTunes

Voor en over iTunes op je MAC computer.

muziek automatisch in iTunes

Berichtdoor clausjuhh » 20-02-2011 12:25

toen ik iTunes voor het eerst opstarte, vroeg hij of ik automatisch muziek in de iTunes bibliotheek wil zetten. ik heb op 'ja' gedrukt, maar nou heb ik bij 'finder' > ***** > muziek muziek staan, maar hij zet het niet bij iTunes. sleep ik het erheen, staat alles er dubbel op. Hoe kan dat?
Vraag 2: als ik muziek download, moet ik het dan in de map: '*******'>muziek' zetten of in de map: '******'>muziek>itunes>itunes media' ?
iPod touch 4G, 32GB

Im Lovin it <3
clausjuhh
iPod touch Verkenner
iPod touch Verkenner
 
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-06-2010 16:44


Berichtdoor HereIsTom » 21-02-2011 02:38

Ik heb zelf geen iMac, maar als je in iTunes met rechts op zo'n nummer klikt en dan "Info tonen" kiest dan kun je ergens onderin zien waar dat liedje staat en dan kun je dus zien in welke map dat dan is.

Afbeelding


Als je bestanden toevoegt aan iTunes kun je ze laten kopiëren naar een specifieke map, volgens een vaste naamgeving. De naamgeving is hier artiest/album/track nummer titel.
Hier kun je dus zien waar iTunes het dan opslaat;
Afbeelding
Voordeel als je het zo instelt is dat iTunes alles netjes in mappen voor je zet, nadeel is dat je de muziek dan dus dubbel op je computer hebt staan of je moet de map waaruit je ze geïmporteerd hebt (de originele bestanden) verwijderen.

Als tip wil ik wel meegeven om altijd een backup van je (muziek) bestanden te bewaren op een USBstick of externe schijf voor als er iets mis gaat met je computer :idea:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor clausjuhh » 21-02-2011 17:05

Als ik de ordinale bestanden verwijder, staat er dan niet; iTunes kan de orginele bestanden niet vinden?
En als ik nou muziek download, zet ie het automatisch bij 'muziek'. Als ik het nou automatisch bij iTunes media neerzet, werkt het dan ook of zet iTunes het op een speciale manier in die map?
iPod touch 4G, 32GB

Im Lovin it <3
clausjuhh
iPod touch Verkenner
iPod touch Verkenner
 
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-06-2010 16:44


Berichtdoor Goofy » 21-02-2011 17:44

Verplaats voor de grap is een nummer van die originele bestanden en kijk of iTunes 'm dan nog kan vinden.
Ik weet niet waarmee je ze download, maar probeer het eens om ze dan gelijk in die map te zetten met een nummer.
Ik importeer ze met iTunes uit de map muziek en verplaats ze dan van de map muziek naar een USBstick als backup.
Ik weet ook niet zeker of dat op een iMac anders werkt, maar probeer er eens mee te spelen, dan zie je gelijk of het werkt.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” iTunes op de Apple MAC

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron