Macbook Pro

Voor en over iTunes op je MAC computer.

Macbook Pro

Berichtdoor clausjuhh » 09-02-2011 16:25

Hallo, ik wil binnenkort een macbook pro gaan kopen. Ik wil dan alle bestanden van mijn windows laptop op de macbook gaan zetten. (muziek, films (alles wat in iTunes staat)). Maar als ik dan mijn iPod ga synchroniseren met de macbook (windows niet meer in gebruik als ik macbook heb), en alles staat op de macbook, raak ik dan ook bestanden kwijt, zoals punten in een spel, ofzoiets?
iPod touch 4G, 32GB

Im Lovin it <3
clausjuhh
iPod touch Verkenner
iPod touch Verkenner
 
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-06-2010 16:44


Berichtdoor Goofy » 09-02-2011 21:28

Als het gaat om het maken van backups dan doet iTunes het prima. iTunes maakt door middel van reservekopies een complete backup van bijvoorbeeld je smsjes, contactpersonen, etc. Helaas maakt iTunes niet altijd een backup van je app specifieke ‘savegames’ (bv. high scrores en behaalde levels).

Het is ontzettend vervelend als je bijvoorbeeld Angry Birds hebt uitgespeeld en je moet je iDevice restoren. Gelukkig is het wel mogelijk om handmatig zonder Jailbreak de ‘savegames’ te backuppen en te restoren, dit is onder andere mogelijk met het freeware programma: iPhone Explorer.

Je kan de onderstaande procedure gebruiken om je behaalde levels en/of scores veilig te stellen, of deze om deze te kopiëren naar een ander iOS device. Sluit je iDevice aan op je Mac en start na het downloaden de applicatie, je krijgt nu een soort van Finder venster te zien. Klik op de Apps map en ga hierin op zoek naar de Angry Birds map.


Afbeelding


Klik op de Documents map en hierin zie je het bestand highscores.lua staan, selecteer het bestand en sleep deze naar een map of het bureaublad van je Mac.

Je hebt nu een backup gemaakt van je behaalde Angry Birds levels, je kan het bestand highscores.lua na een restore van je iDevice weer simpelweg terugplaatsen in de zelfde map. Mocht je ook in het bezit zijn van de Mac versie van Angry Birds dan kan je de highscores.lua ook hierin gebruiken.

Ga naar de map: thuismap ~ ▸ Bibliotheek ▸ Application Support ▸ Rovio ▸ Angry Birds

Vervang highscores.lua door de versie die je hebt gebackuped vanaf je iDevice.

Het bestand highscores.lua is specifiek voor Angry Birds, andere apps maken gebruik van andere bestanden om de ‘savegames’ op te slaan, vaak zijn deze bestanden te herkennen aan een recente datum en tijd.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor clausjuhh » 09-02-2011 21:50

Oké, dus als ik de game highscores wil houden , moet ik elk 'highscores ' bestand kopiëren?
iPod touch 4G, 32GB

Im Lovin it <3
clausjuhh
iPod touch Verkenner
iPod touch Verkenner
 
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-06-2010 16:44


Berichtdoor Goofy » 09-02-2011 22:55

Ja ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als je de scores wilt bewaren zit er denk ik niks anders op.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48


Berichtdoor clausjuhh » 10-02-2011 07:21

Oké bedankt , ik zal het proberen als ik er een heb.

EDIT: ik ga het nou proberen ;)
iPod touch 4G, 32GB

Im Lovin it <3
clausjuhh
iPod touch Verkenner
iPod touch Verkenner
 
Berichten: 210
Lid geworden op: 26-06-2010 16:44




Terug naar “%s” iTunes op de Apple MAC

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron