iTunes Guide.

Voor en over iTunes op je Windows computer.

iTunes Guide.

Berichtdoor Gast » 25-01-2010 16:33

Zodra je je iPod touch of iPad hebt gekocht wil je er natuurlijk het liefst zo snel mogelijk mee aan de slag, ik laat je in een paar stappen zien hoe makkelijk het is!

1. Aller eerst moet je natuurlijk de nieuwste iTunes downloaden; De nieuwste versie van iTunes is hier gratis te downloaden.
En je moet de nieuwste Softwareversie iOS 5 op je iPod toch hebben staan.

2. Nu sluit je je iPod touch aan op iTunes. Dan kan je als je dat wilt een iTunes account aanmaken, zie hier hoe je dat kunt doen.
Dan kun je beginnen met Muziek, Spellen of Programma's op je iPod te zetten.


Muziek;

Het is handig als je van tevoren op je computer een map hebt gemaakt waarin je liedjes staan, Bijv. iPodtouchLiedjes, daarin kun je dan bijv. weer mappen aan maken van CD's, Albums of liedjes die je allemaal bij elkaar wilt hebben.

Als je iTunes hebt opgestart klik je bovenaan op Bestand en vervolgens op Map aan bibliotheek toevoegen. Als je dat hebt aangeklikt, klik je op de map met muziek (bijv. iPodtouchLiedjes) die je op je iPod touch wilt zetten, dubbelklik op de map en even wachten tot al je liedjes in iTunes staan.

Als alle liedjes die je bij elkaar in één map/album wilt hebben nu allemaal los erin staan, dan selecteer je al die liedjes en klik je erop met rechts en dan op 'Info tonen'. Misschien krijg je dan de melding 'Weet u zeker dat u informatie voor meerdere onderdelen wilt bewerken?', klik dan op Ja.
Daar moet dan de naam 'Album-artiest' en 'Album' (opnieuw) opgeven en dan op OK klikken.
Als het goed is staan al die liedjes dan in één album, zo niet dan moet je hetzelfde nog een keer herhalen en dan de gegevens daar wijzigen.

Dan klik je links in je iTunes menu op je iPod (Staat een icoontje als je je iPod hebt aangesloten) en dan klik je op Synchroniseren of Toepassen. Wacht totdat je de melding krijgt dat je je iPod of iPad kan loskoppelen, dan zouden al die liedjes op je iPod moeten staan.
De zelfde stappen moet je ook doen met films!


Spellen en Programma's;

3. In de iTunes Store (links in het iTunes menu) kan je o.a. Apps (programma's), Spelletjes, Liedjes en Albums downloaden of kopen en abonneren op Podcasts.
Ook zijn hier veel gratis Apps te downloaden. Apps kopen kan je doen met je creditcard (Creditcard nummer geef je op bij het maken van een iTunes account). Of met een iTunes Card die je kan kopen bij winkels zoals Mediamarkt, Free Record Shop, BCC of bij een van de Apple resellers.
Als je dan de Spelletjes, Programma's of Podcasts hebt gedownload in de iTunes Store, dan sluit je je iPod weer aan en klik je links in het menu weer op je iPod en dan klik je bovenin op 'Programma's' of 'Podcasts', zorg daar dat alles is aangevinkt wat je op je iPod wilt hebben en klik dan rechtsonder op Synchroniseren of Toepassen.
Dat duurt misschien even, maar als het klaar is staat alles op je iPod.


4. Als je muziek op je iPod draait krijg je coverflows (plaatjes of album illustraties) te zien, als je liedjes download zul je niet bij alle liedjes een coverflow zien maar alleen een plaatje van een muziek noot. Dit kan je als volgt veranderen.
Ga naar je iTunes bibliotheek klik met je rechter muisknop op een liedje klik dan op Info tonen, dan zie je staan; Illustratie, daar moet je op klikken.
Dan ga je naar Google daar type je het nummer in waarvan je de coverflow wilt, dat zoek je bij afbeeldingen Dan klik je met je rechtermuisknop op de afbeeldingen op google en als je dan weer terug gaat naar Illustraties op iTunes doe je plakken als het goed is staat dan daar je afbeelding. Vervolgens synchroniseer je je iPod en je hebt je coverflow.


5. Ook kan je in iTunes eenvoudig afspeellijsten maken, door op het plusje onderaan te klikken. Je geeft de afspeellijst een naam en sleept er je favoriete muziek naartoe. Als je je iPod hebt gesynchroniseerd zul je de afspeellijst vinden bij; Afspeellijsten. De muziek in die lijst word automatisch afgespeeld.



Afbeelding

1= Hier zie je je iPod, in de menu kan je je iPod Synchroniseren. Ook kan je kiezen welke bestanden je wilt dat er op je iPod komen.
2= Als je hier klikt kom je in de iTunes store, hier is het mogelijk om Apps, albums en nog veel meer te downloaden.
3= Hier zie je je mappen met je muziek films etc. Hier kan je ze ook afspelen.
4= Op dit menu moet je klikken als je muziek e.d. wilt toevoegen aan iTunes Bestand > Map toevoegen> Map kiezen die je in iTunes wilt hebben en hij staat erin.
5= Hier zie je je afspeellijsten daarin kan je je favorite muziek zetten die dan automatish worden afgespeeld.
6= Hier kan je zien hoeveel geheugen je iPod nog heeft en hoeveel bijvoorbeeld je muziek in gebruik neemt.
Gast
 


Berichtdoor keetje49 » 03-05-2010 22:12

Ik heb punt 4 uitgevoerd en nu al bij veel cd's een coverflow. (kende het woord niet eens :roll: )
Leuk hoor, bedankt voor de tip en groetjes!
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47


Berichtdoor Afstkla » 13-09-2010 21:33

srry, maar ik ga ff mierenneuken...

Coverflow is als je je iPod kantelt terwijl de muziek applicatie open staat, dus al die cd-hoesjes naast elkaar waar je uit kan kiezen
Zo'n cd-hoesje is dus geen coverflow, maar gewoon een cover, albumillustratie of iets dergelijks...

en ff een aanvulling op puntje 4
de snelste manier (kan alleen als je iTunes acc hebt) om hoesjes toe te voegen is om gewoon alles te selecteren, op een willekeurig album rechtsklikken en dan op 'albumillustratie downloaden' klikken. iTunes zal dan automatisch en gratis alle covers die iTunes kent voor je downloaden, nu hoef je niet meer alles handmatig toe te voegen.
iPod Touch 3G 32GB
4.0 (8A293)
Afstkla
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 59
Lid geworden op: 03-06-2010 20:46


Berichtdoor Infinity » 01-10-2010 15:45

Ik ben nu weer een poos bezig om een spel te downloaden, maar dat lukt me zelfs niet.
Had stiekum gehoopt dat het wat makkelijker zou zijn :oops:
Ben er nu wel een beetje klaar mee.
Denk dat ik maar hulp inschakel van iemand die er wel verstand van heeft.

Zou het gek staan als ik iemand van straat pluk die een Ipod heeft en hem mee naar huis neem???? :wink: :lol:
Ik ben 43| iPad 64GB | Nintendo DSi :-)
Infinity
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1555
Lid geworden op: 26-09-2010 19:49


Berichtdoor Afstkla » 01-10-2010 15:52

Eeuh, ja dat is gek :P

Maaruh... Je hebt gewoon internet op je iPod en je bent ingelogd met je iTunes account?
Als je niet kan downloaden op je iPod, probeer het dan eens op de computer. (via iTunes)
iPod Touch 3G 32GB
4.0 (8A293)
Afstkla
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 59
Lid geworden op: 03-06-2010 20:46


Berichtdoor HereIsTom » 01-10-2010 22:28

Ja je mag mij wel van straat plukken of je moet even langs willen komen :lol:

Maar hoe en wat doe je precies en wat lukt er dan precies niet :?:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Infinity » 01-10-2010 23:01

Ik heb dus echt absoluut geen verstand van Ipods.
Heb er ooit 1 zo'n 5 minuten in me handen gehad en that's it.

Ik was bezig om via de pc een spel te downloaden.
Dat lukte niet.
En aangezien er niemand op straat liep met een Ipod :wink:
heb ik een verre vriendin gebeld. Die bleek hetzelfde probleem te hebben.
Zij download de games via haar Ipod zelf.......wist geeneens dat dat kon :oops:
Inmiddels heb ik er 10 leuke gratis spelletjes op staan.
Ben helemaal blij.

Nu nog muziek, maar het belangrijkste is gelukt!
Ik ben 43| iPad 64GB | Nintendo DSi :-)
Infinity
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1555
Lid geworden op: 26-09-2010 19:49


Berichtdoor HereIsTom » 01-10-2010 23:16

Op je PC in iTunes en dan AppStore kun je toch ook een spelletje opzoeken en dan downloaden, wat lukt daar precies niet dan :?:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Infinity » 02-10-2010 00:13

Oke, niet lachen....maar ik kon de download knop niet vinden :oops:
Nu hoorde ik van me vriendin dat je dus op gratis moet klikken en dat er dan installeer komt te staan.
Maar dat heb ik op de pc nooit geprobeerd.
Ik vind het downloaden rechtstreeks op mijn Ipod veel handiger.

Voor de muziek moet ik denk ik alles eraf halen. De bestandjes staan er nog wel met naam, maar er zit niks meer in. Is met synchroniseren fout gegaan.
Ik ga proberen 2 bibliotheken in 1 Itunes te maken zoals jij het beschrijft.
Hoop dat het lukt.
Ik ben 43| iPad 64GB | Nintendo DSi :-)
Infinity
iPod touch Gestoorde
iPod touch Gestoorde
 
Berichten: 1555
Lid geworden op: 26-09-2010 19:49


Berichtdoor HereIsTom » 02-10-2010 01:11

Ja inderdaad om te downloaden moet je op 'gratis' of de prijs klikken en dan kun je downloaden :wink:

Maak inderdaad eerst een 2e bibliotheek aan in iTunes en koppel daar je account aan d.m.v. een gratis spel te downloaden en synchroniseer dan eerst met je iPod.
Daarna zet je je muziek er weer opnieuw in zoals hierboven staat vermeld :idea:
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28




Terug naar “%s” iTunes op Windows PC.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron