Pagina 1 van 2

Thuisdeling

BerichtGeplaatst: 25-11-2012 19:12
door _Truus_
Dag iedereen

Mijn zus en ik zouden graag gebruik maken van thuisdeling...
We beschikken beide over iTunes, dezelfde update.
We maken gebruik van hetzelde e-mailadres en helaas wil onze thuisdeling nooit werken...

Is dit normaal of hoe kunnen we dit oplossen?

Truusje!

BerichtGeplaatst: 25-11-2012 19:53
door HereIsTom
Thuisdeling werkt alleen als je op hetzelfde thuisnetwerk zit!

BerichtGeplaatst: 26-11-2012 16:23
door Goofy
Is het al gelukt en zitten jullie beide op hetzelfde netwerk en gebruiken jullie beide hetzelfde iTunes account?

BerichtGeplaatst: 26-11-2012 21:35
door _Truus_
We zitten op hetzelfde netwerk en gebruiken hetzelfde iTunes account.
Het wil nog steeds niet lukken :( We hebben daar eigenlijk nog nooit gebruik van gemaakt.

BerichtGeplaatst: 26-11-2012 23:33
door Goofy
Hoe heb je het ingesteld, zoals hieronder;



Thuisdeling instellen in iTunes

Open iTunes.
Selecteer het symbool van Thuisdeling links in iTunes:

Als het symbool van thuisdeling niet zichtbaar is, kiest je Geavanceerd > Schakel thuisdeling in in de menubalk. (Je kunt thuisdeling in- of uitschakelen voor je computer in het menu Geavanceerd.)
Opmerking: als je thuisdeling inschakelt, is het Thuis-symbool die uw computer voorstelt niet langer zichtbaar.

Voer de naam en het wachtwoord van je Apple ID-account in wanneer hierom wordt gevraagd.

Opmerking: zorg ervoor dat je dezelfde Apple ID-accountnaam gebruikt op alle computers waarvoor je thuisdeling wilt gebruiken bij het inschakelen van thuisdeling.

Klik op Stel thuisdeling in.

Volg de bovenstaande stappen om thuisdeling in te schakelen op andere computers in het thuisnetwerk.


Herstart de modem/router van je thuisnetwerk, hiervoor moet je het netsnoer minstens 1 minuut loskoppelen.

Schakel op beide computers even de virusscanners uit en kijk of het dan werk.

BerichtGeplaatst: 27-11-2012 20:01
door _Truus_
We zitten op hetzelfde netwerk;
we hebben thuisdeling op hetzelfde account ingesteld;
modem een keertje uitgetrokken
en nog steeds hetzelfde resultaat :(

BerichtGeplaatst: 27-11-2012 22:52
door Goofy
Kunnen jullie wel gewoon elkaars computer zien via het netwerk?

En zitten de computer in dezelfde iP range, d.w.z. beginnen ze met hetzelfde IP adres bijv. 192.168.X.X

Je hebt toch geen modem/router van Ziggo?

BerichtGeplaatst: 02-12-2012 17:19
door _Truus_
Ik heb nog nooit elkaars computer gezien in ons netwerk.
We hebben geen model van Ziggo...
Ik voel mij echt wel stom nu ik dit niet kan oplossen...

BerichtGeplaatst: 03-12-2012 00:34
door HereIsTom
Het is een beetje lastig om het hier zo even uit te leggen, maar je moet in iedergeval zorgen dat je elkaars computer ziet op het netwerk, zoniet dan wordt dat dus door iets geblokkeerd.
Niemand in je omgeving met verstand van computers?

BerichtGeplaatst: 03-12-2012 19:00
door _Truus_
Nee helaas niet...
Dan zal ik moeten wachten tot ik het op school leer... Ik hoop dat ik dat leer ;)