Voorkomen van automatische downloads apps 2° iPod ?

Voor en over iTunes op je Windows computer.

Voorkomen van automatische downloads apps 2° iPod ?

Berichtdoor Guy » 09-08-2012 15:21

Hallo iedereen,
Tot voor kort had ik een net georganiseerde iPod touch die verbonden was met mijn iTunes tot zoonlief een iPod touch kreeg en hij via mijn account apps begon te downloaden. De reden waarom hij geen afzonderlijke account heeft is omdat hij niet over een kredietkaart beschikt en een cadeaukaart van 20,00 euro voorlopig niet aan de orde is. Wanneer hij dus een app (lees spelletje) wil downloaden dien ik eerst mijn wachtwoord in te toetsen.
Het gevolg hiervan is dat wanneer ik mijn iPod touch met iTunes verbind hij automatisch 19 apps en meer begint te downloaden.
Heb al automatisch dowloaden van nieuwe apps uitgevinkt, zijn apps uit mijn lijst verwijdert, paswoord gewijzigd, ... maar telkens ik verbinding maak met iTunes wordt mijn iPod touch onmiddellijk overhoop gehaald door automatische downloads van nieuwe apps.
Weet iemand wat ik kan ondernemen om dit te vermijden ?

Alvast bedankt om jullie ervaring te delen

Guy :oops:
Guy
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 74
Lid geworden op: 29-07-2010 20:02


Berichtdoor HereIsTom » 09-08-2012 23:29

Zorg dat je iOS 5.1.1 op je iPod touch hebt en de nieuwste iTunes is geïnstalleerd.


• Uitschakelen automatische synchronisatie van je iPod;

Om de automatische synchronisatie uit te schakelen start je iTunes en ga je naar iTunes ▸ Voorkeuren… ▸ Apparaten en deselecteer je de optie ‘Voorkom automatische synchronisatie van iPods, iPhones en iPads’. Hierna zal iTunes niet meer automatisch synchroniseren bij het aansluiten van een iDevice. Wanneer iTunes als nog automatisch synchroniseert, zul je iTunes opnieuw moeten opstarten.

Afbeelding
• Uitschakelen automatische downloads;

Open iTunes. 
Kies Bewerken > Voorkeuren en klik op de tab Store.
Vink daar de Automatische downloads uit voor Muziek, Apps of Boeken onder "Automatische downloads".

Afbeelding
• Op je iPod touch tikt je op Instellingen > Store.
Tik op de aan/uit-schakelaar om Automatische downloads voor elk type inhoud in of uit te schakelen.

Afbeelding

• Schakel Handmatig beheren in;

Open iTunes.
Selecteer je iPod in de lijst Apparaten.
Klik op de tab Samenvatting en selecteer bij Opties "Beheer muziek en video's handmatig".
Klik op Pas toe.

Daarna kun je dan per iPod in de tabbladen Apps, muziek e.d. aangeven wat op welke iPod moet komen.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor masquerain » 18-08-2012 18:01

Wij hebben in huis hier 3 iPods Touch's 4G en hebben hetzelfde probleem. Wij gebruiken ook allemaal dezelfde Apple-ID.
Werkt ik de hiervoor beschreven oplossing ook voor het ongewild "mee-syncroniseren" via wifi ?

Als één van ons n.l. iets download uit de App store of uit de iTunes store krijgen de anderen dit via wifi ook allemaal te zien
op hun iPods.
masquerain
iPod touch Newbee
iPod touch Newbee
 
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-08-2012 17:29


Berichtdoor HereIsTom » 19-08-2012 13:02

Ja als je via Instellingen > Store, de Automatische download allemaal uitvinkt.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Guy » 01-10-2012 23:51

Probleem nog niet opgelost.
Heb zowat alles uitgevinkt en toch begint Itunes opnieuw met automatische download van apps bij opstarten van Itunes.
Kent iemand een oplossing voor dit vervelend probleem ?
Alvast bedankt
Guy
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 74
Lid geworden op: 29-07-2010 20:02


Berichtdoor Goofy » 04-10-2012 00:09

Het zou toch echt moeten werken zoals hierboven staat beschreven, dus loop alles nog eens goed na.

Wat misschien ook kan helpen, de iPod Handmatig te beheren.
Klik op de knop 'Overzicht' en schakel 'Muziek en video's handmatig beheren' in (onder 'Opties').
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” iTunes op Windows PC.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron