Software Update iOS 4 installeren.

Voor en door gebruikers... die van toepassing zijn op alle types!!!

Software Update iOS 4 installeren.

Berichtdoor HereIsTom » 21-06-2010 23:42

De nieuwste update voor de iPod touch iOS 4 is vandaag uitgekomen en het is niet zomaar een update, maar een heel nieuw besturingsprogramma voor de iPod touch met heel veel nieuwe mogelijkheden.
En het mooie is dat deze update voor alle iPod touch gebruikers gratis is!

Deze update is niet beschikbaar voor de 1G(eneratie) modellen! Zie hier voor versie 3.1.3
Voor de 2G(eneratie) modellen is hij wel beschikbaar, maar een flink aantal functies, zoals multitasking, wallpapers e.d. zijn niet beschikbaar, dus geen functies waar nieuwe hardware voor is vereist zoals die van de 3G.
Voor de 3G(eneratie), dus alleen de 32GB en de 64GB modellen is de update volledig beschikbaar en werken alle functies.

Hieronder een uitleg hoe je kunt updaten.

Zorg eerst dat je iPod is opgeladen, sluit 'm aan op de lader of aan je computer, maar zonder dat iTunes open staat of opstart!
Koppel je iPod los van de computer als hij is opgeladen!

Kijk dan of je de nieuwste update (9.2.0.61) van iTunes hebt, open iTunes en als het goed is krijg je dan al een bericht dat er een nieuwe versie van iTunes is, installeer deze.
Krijg je geen bericht, kijk dan bovenin het menu bij 'Help' en dan 'Zoeken naar updates'.

Via 'Help' kun je ook kijken bij 'Info iTunes' welke versie je hebt.

Dan, alleen als je dus iTunes 9.2 hebt geïnstalleerd kunnen we de iPod gaan updaten.

Zorg dat iTunes is geopend en sluit nu pas je iPod aan op je computer.
Klik eventueel onder Apparaten op je iPod, als het goed is krijg je dan de melding dat er een update beschikbaar is, klik daar dan op 'Downloaden en installeren' en volg de aanwijzingen op het scherm.


Afbeelding


Nu wordt de software gedownload, dit duurt ongeveer 7 minuten.
Het kan misschien langer duren, maar wacht rustig af, doe verder niks en koppel je iPod zeker niet los!

Afbeelding

Daarna maakt hij een reservekopie, duurt ongeveer 3 minuten.

Afbeelding

Dan gaat hij de software uitpakken.

Afbeelding

Daarna gaat hij de software bijwerken, duurt ook ongeveer 3 minuten.

Afbeelding

Dan krijg je misschien nog een melding van Windows dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.

Afbeelding

Daarna start de iPod opnieuw op, dit duurt ongeveer 5 á 10 minuten.

Als het goed is, is nu de iOS 4 update geïnstalleerd op je iPod touch, dit kun je zien, als je je iPod hebt aangesloten, in iTunes in het tabblad 'Samenvatting', als het goed is staat daar dan 'Software versie: 4.0'.

Afbeelding


In deze Topic kun je alleen reageren als je problemen of vragen hebt over het installeren van de iOS 4 update!

Over de software zelf en de werking ervan is er een apart Topic; iOS 4 alle nieuwe functies.
.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Gast » 22-06-2010 00:19

Ik ben bezig met de installatie en ik moet zeggen: ik erger me kapot aan deze manier van updaten.

1. De logica van het herstellen van de iPod en alle gegevens om hem vervolgens terug te brengen naar de fabrieksinstellingen ontgaat mij.
2. De installer minimaliseert bij mij constant al mn andere vensters terwijl ik ook bezig ben met gesprekken in Messenger, wat dus bloedirritant is.
3. Logisch gevolg van 2: Zodra je bezig bent met typen en ineens zit je in iTunes waar een leuk annuleren-knopje standaard geselecteerd is en wacht op een enter....Enfin, trek je eigen conclusies maar.

Nu ben ik aan t wachten tot alle bestanden weer teruggezet zijn, wat nogal wat tijd in beslag neemt....Hopelijk is het al dit wachten waard...
Ik durf het in ieder geval wel aan om dit de minst gebruikersvriendelijke update die ik ooit gedaan heb te noemen.
Gast
 


Berichtdoor HereIsTom » 22-06-2010 00:22

Sorry, ik snap niet wat je bedoelt, de update bij ons ging zoals we hierboven hebben beschreven, maar begrijp dat het bij jou dus anders werkt.
Misschien is het beter om geen andere dingen op je computer te doen terwijl hij aan het updaten is.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Gast » 22-06-2010 00:40

Ik zit ook nog in XP. Aan de andere kant: Ik ben gewend dat updates zich op de achtergrond houden. Mijn computer kán multitasken dankzij sterke dual core processor, dus dat doe ik ook gewoon. Nooit eerder problemen mee gehad tijdens het updaten - zelfs als het gaat om updates van bijvoorbeeld de videokaart -, tot nu dus.
Gast
 


Berichtdoor HereIsTom » 22-06-2010 00:45

Geen idee waarom hij bij jou zo moeilijk doet, bij ons was hij binnen de 20 minuten klaar zonder problemen.
Je had wel iTunes 9.2 geïnstalleerd en al versie 3.1.3 op je iPod touch?
En welk type iPod touch heb je?
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor ipodyoshi » 22-06-2010 05:29

Ik heb hem gisteren avond geüpdate en hij deed er 2 en een half uur over.
Ook moet ik alle apps die ik niet in mijn programma's in iTunes heb opnieuw installeren, gelukkig hoef je er niet opnieuw voor te betalen en hij weet nog waar je was in het spel, *fjiew*.
Noem mij maar Jos ;) Momenteel geen Apple producten in gebruik! Samsung Galaxy Note 3 Jet Black 32GB 'k ben 16 Afbeelding
ipodyoshi
iPod touch Gevorderde
iPod touch Gevorderde
 
Berichten: 553
Lid geworden op: 21-06-2010 18:10


Berichtdoor Joordy » 22-06-2010 07:06

Daarom moet je ook een reserve kopie maken
iPhone 5S 16GB White

:yeah:
Joordy
Super User
Super User
 
Berichten: 2111
Lid geworden op: 23-01-2010 12:24


Berichtdoor Gast » 22-06-2010 07:51

zojuist getracht om mijn ipod(3.1.3) te upgraden. software downloaden en uitpakken gaat goed, maar dan wil de ipod bijwerken. volgens komt er de volgende foutmelding: "de ipod kan niet worden bijgewerkt. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(3014). heeft iemand hier een oplossing voor
Gast
 


Berichtdoor ipodyoshi » 22-06-2010 07:55

Dt had ik ook, maar na 3x opnieuw deetie het gewoon.
Noem mij maar Jos ;) Momenteel geen Apple producten in gebruik! Samsung Galaxy Note 3 Jet Black 32GB 'k ben 16 Afbeelding
ipodyoshi
iPod touch Gevorderde
iPod touch Gevorderde
 
Berichten: 553
Lid geworden op: 21-06-2010 18:10


Berichtdoor Goofy » 22-06-2010 12:47

Hier geen problemen gehad, in ongeveer 20 minuten stond iOS 4 erop :lol:
Als je je iPod touch niet regelmatig aan iTunes koppelt en synchroniseert, dan kan het veel langer duren omdat hij dan eerst een complete reserve kopie moet maken.
Probeer anders eerst te synchroniseren met iTunes voordat je de update gaat installeren :idea:

Het is sowieso verstandig om regelmatig je iPod met iTunes te synchroniseren zodat hij dan een backup kan maken, die je kan gebruiken als er iets is met je iPod.
iPod touch 64GB 4G | iPad Air 2 64GB 4G WiFi Goud | iOS 11.1.2|
Mediaspeler: HiMedia Q10 Pro
:mrgreen:
Ik ben pas 51
Goofy
Moderator
Moderator
 
Berichten: 5336
Lid geworden op: 23-12-2009 23:48




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron