Software Update iOS 4.2.1

Voor en door gebruikers... die van toepassing zijn op alle types!!!

Software Update iOS 4.2.1

Berichtdoor HereIsTom » 23-11-2010 00:13

Afbeelding

Vandaag (22 november 2010) is software update iOS 4.2.1 uitgekomen voor de iPod touch, iPad en iPhone.

Deze update is niet beschikbaar voor de 1G(eneratie) modellen! Zie hier voor versie 3.1.3
Voor de 2G(eneratie) modellen is hij wel beschikbaar, maar een flink aantal functies, zoals multitasking, wallpapers e.d. zijn niet beschikbaar, dus geen functies waar nieuwe hardware voor is vereist zoals die van de 3G en 4G.
Voor de 3G(eneratie) werken ook niet alle functies die speciaal voor de nieuwe hardware van de 4G zijn.

Hieronder een uitleg hoe je kunt updaten;


Zorg eerst dat je iPod is opgeladen, sluit 'm aan op de lader of aan je computer, maar zonder dat iTunes open staat of opstart!
Koppel je iPod los van de computer als hij is opgeladen!

Kijk dan of je de nieuwste update (10.1) van iTunes hebt, open iTunes en als het goed is krijg je dan al een bericht dat er een nieuwe versie van iTunes is, installeer deze.
Krijg je geen bericht, kijk dan bovenin het menu bij 'Help' en dan 'Zoeken naar updates'.

Via 'Help' kun je ook kijken bij 'Info iTunes' welke versie je hebt.

Dan, alleen als je dus iTunes 10.1 hebt geïnstalleerd kunnen we de iPod gaan updaten.

Zorg dat iTunes is geopend en sluit nu pas je iPod aan op je computer.
Klik eventueel onder Apparaten op je iPod, als het goed is krijg je dan de melding dat er een update beschikbaar is, klik daar dan op 'Downloaden en bijwerken' en volg de aanwijzingen op het scherm.
Krijg je geen bericht klik dan in iTunes op 'Update zoeken'.

Afbeelding

Daarna krijg je nog een melding van de Softwarelicentieovereenkomst, klik dan op volgende en daarna op Akkoord.

Afbeelding

Nu wordt de software gedownload, dit duurt ongeveer 11 minuten.
Het kan misschien langer duren, maar wacht rustig af, doe verder niks en koppel je iPod zeker niet los!

Afbeelding

Daarna maakt hij een reservekopie, duurt ongeveer 3 minuten.

Dan gaat hij de software uitpakken.

Daarna gaat hij de software bijwerken, duurt ook ongeveer 3 minuten.

Afbeelding

Dan krijg je misschien nog een melding van Windows dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.

Daarna start de iPod opnieuw op, dit duurt ongeveer 5 á 10 minuten.

Afbeelding

Als het goed is, is nu de iOS 4.2.1 update geïnstalleerd op je iPod touch, dit kun je zien, als je je iPod hebt aangesloten, in iTunes in het tabblad 'Samenvatting', als het goed is staat daar dan 'Software versie: 4.2.1' en/of op je iPod touch via Instellingen > Algemeen > Info bij Versie;

Afbeelding


De vernieuwingen in iOS 4.2.1;

Mensen met iOS 4.1 zullen op het oog weinig merken van de update, maar diep in het besturingssysteem zijn er wel veranderingen merkbaar. Je kunt nu printen, media afspelen via de nieuwe AppleTV. Ook kun je nu een gratis MobileMe-account aanmaken om "Find My iPhone" te activeren. Dit is een online dienst om je iOS-apparaat terug te vinden als deze bijvoorbeeld gestolen is. Ook kun je het apparaat een geluid laten maken om het terug te vinden, locken of wissen op afstand.
Niet alle nieuwe functies zijn beschikbaar voor de 2G en 3G modellen!

Airplay

Zoals gezegd kun je nu ook mediabestanden afspelen via je iOS-apparaat op een AppleTV. Denk bijvoorbeeld aan films die je onderweg kijkt, maar niet af kunt kijken. Je komt thuis en tikt op een knop om de film verder te volgen op je TV. Later zullen ook normale speakersets ondersteunt worden.

Airprint

Ook kun je nu simpel (draadloos) printen vanaf je iOS-apparaat. Heel handig voor zakelijke doeleinden, maar ook voor een student die eventjes een documentje wilt uitprinten. Vooralsnog worden alleen HP-printers met ePrint ondersteunt, maar Steve Jobs zegt dat alle andere netwerkprinters ook zullen werken, maar dan moet dus wel je computer waarop deze printer is aangesloten aanstaan.

Dit zijn slecht enkele nieuwe functies, mocht je zelf nog nieuwe dingen ontdekken in deze update laat het ons dan weten in dit Topic?
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor Gast » 23-11-2010 16:54

zijn alle apps compitabel?
Gast
 


Berichtdoor JobNij » 23-11-2010 17:39

jup.
Een software update zorgt er altijd voor dat je naast nieuwe functies, ook alle oude functies behoudt. Daardoor werken dus alle 'oude' apps ook op een nieuwe update.
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


ios 4.2.1

Berichtdoor Gast » 23-11-2010 18:48

Heb hem vanmiddag ook gedownload.
Maar kan tot nu toe niet veel verschil merken.(3e gen 8gb)
Moet nog ff wachten tot ik de nieuwe 4e gen heb aangeschaft mss merk ik dan wel verschil.
Gast
 


Berichtdoor Gast » 23-11-2010 20:08

mijn itunes doet het niet even itunes er over heen installeren dan 4.2

dan nieuwe printer kopen voor draadloos van ipod printen(airplay
Gast
 


Berichtdoor JobNij » 23-11-2010 20:51

Hey 'iPod Touch kenner'...

AirPlay is draadloos films/muziek/foto's streamen naar AirPlay compatibele apparaten,
Waarschijnlijk bedoel je AirPrint... ;)
Bij ons thuis hebben we een oude computer, waarop ik 10.1 bèta heb geïnstalleerd, daarbij zit nog wel AirPrint voor printers die aan je PC vast zitten. Ik heb dus de eerste tijd nog geen HP ePrint printer nodig. :D
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03


Berichtdoor joop » 23-11-2010 22:13

Dank voor de tip! Erg handig om hem bij het updaten te raadplegen.
ipod3 32GB , ipad4 64GB, 4G
joop
iPod touch Beginner
iPod touch Beginner
 
Berichten: 80
Lid geworden op: 22-08-2010 15:02


Berichtdoor Gast » 25-11-2010 08:26

volgens mij als je 2 keer op je menu knop drukt heb je nu ook een volume bar in multitasken zitten

en de eerste keer dat ik me camera gebruikte vroeg hij als de lokatie ook onthouden moest worden.
Heeft safari nu ook javascript?????

Verder merk ik weinig
Gast
 


Berichtdoor HereIsTom » 25-11-2010 12:45

Inderdaad als je 2x op de Home/Menuknop drukt krijg je te zien welke programma's er open staan en als je dan naar links gaat dan zie je de menuknoppen voor de muziekbediening.

Als je een foto of filmpje met de iPod touch camera maakt dan onthoudt hij dus bij de foto waar je deze hebt gemaakt als je dat dus hebt opgegeven.

JavaSript zat er al in Safari, maar nu zit er een nieuwe JavaSript engine in, dus zou het iets beter moeten werken.
iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor JobNij » 25-11-2010 15:48

Tom, Martin bedoelt waarschijnlijk de volumeschuif als je, nadat je bij de menuknoppen bent geweest, nog een keer naar links gaat.
Verstuurd vanaf mijn iPhone 5.
AfbeeldingAfbeelding
JobNij
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1883
Lid geworden op: 01-10-2010 16:03




Terug naar “%s” Help en Tips voor de iPod touch Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

cron