Een Backup van iTunes maken

Voor en over iTunes op je Windows computer.

Een Backup van iTunes maken

Berichtdoor HereIsTom » 19-08-2011 00:29

INLEIDING

iTunes heeft op je PC een lokale bibliotheek en database van muziek en back-ups van je geïnstalleerde programma’s. Zodra je een herinstallatie van je PC doet wil je graag dat deze bestanden bewaard worden en wil je ze op de nieuwe geïnstalleerde machine terug gezet hebben. Als je dat niet doet dan kost het terugzetten meer tijd en uitzoekwerk. Dus als je een nieuwe computer krijgt of als de oude computer opnieuw wordt geïnstalleerd, dan kan kun je ervoor kiezen om de iTunes bibliotheek te kopiëren naar de nieuwe computer. De volgende handleiding legt uit hoe je dit kan doen”


VOOR JE BEGINT

· Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn VET gedrukt.

· Zorg voor een harde schijf of usb-stick die groot genoeg is voor de back-up van de iTunes bibliotheek. Tip: Je kunt de back-up tijdelijk opslaan op je iPhone omdat deze ook als harde schijf kan fungeren


Stap 1: Oude PC back-up

· Download op je oude PC de nieuwste versie van iTunes. Dit zodat alle iTunes-bibliotheek bestanden up-to-date zijn voordat ze verplaatst worden naar de nieuwe PC. Installeer deze gewoon over de oude heen; http://www.apple.com/nl/itunes/download/

· Ga naar de map waar de Mijn Muziek (My Music) map staat opgeslagen. Hieronder staan de standaard paden, maar het is mogelijk dat je deze ooit hebt aangepast. Controleer dat wel!

In Windows XP, is de iTunes map opgeslagen in de My Music map in:
C:\Documents and Settings\USERNAME\My documents\My Music\

In Windows Vista, is de iTunes map opgeslagen in de My Music map in:
C:\Users\USERNAME\My Documents\Music\


Afbeelding

  • · Sluit je harde schijf/usb-stick aan op de computer.
    · Ga naar de iTunes map en kopieer deze naar jouw harde schrijf/usb-stick
    · Zodra uw iTunes-map is gekopieerd naar de externe harde schijf, vergeet dan niet naar uw iTunes-en / of Audible-account op uw oude pc machtiging intrekken voordat hij verhuist naar de nieuwe pc. (Open iTunes en ga dan naar Store>Machtiging voor deze computer intrekken)[/list:u]


    Afbeelding


    Stap 2: iTunes-bibliotheek terugzetten nieuwe computer.
    • · Zorg ervoor dat ook hier de nieuwste iTunes op de nieuwe computer geïnstalleerd is.
      · Sluit je harde schijf/usb-stick aan op de nieuwe computer.
      · Ga naar de map waarin de iTunes-map moet komen te staan.
      In Windows XP, is de iTunes map in de My Music map in:
      C:\Documents and Settings\USERNAME\My documents\My Music\
      In Windows Vista, is de iTunes in de My Music map in:
      C:\Users\USERNAME\My Documents\Music\
      · Kopieer de iTunes-map van de harde schrijf/usb-stick naar de plek waar de iTunes map moet komen te staan.
      · Wanneer je in iTunes de zelf-organiserende-eigenschap gebruikt zal je zien dat iTunes alle muziek en video’s weer heeft net zoals op je oude computer.[/list:u]

iPod touch 4G 64GB | iPad Air 2 64GB 4G WiFi | iPhone 8 Plus 64GB | iOS 12.2:ipodlove:
www.tomjutte.tk
Ik ben 52 :lol: Mijn Foto's
HereIsTom
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 6075
Lid geworden op: 23-12-2009 03:28


Berichtdoor keetje49 » 23-08-2011 14:00

Handig artikel, Tom. Ik bewaar het om evt. later eens toe te passen.
Dank je wel.
iPad 2 / MacBook Air
Ik ben bijna 69.
keetje49
iPod touch Super Nerd
iPod touch Super Nerd
 
Berichten: 1335
Lid geworden op: 16-03-2010 18:47




Terug naar “%s” iTunes op Windows PC.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron